Tucson v modernizovanej verzii prichádza s obmenenou modelovou paletou a k nej patrí aj nový mild-hybrid systém. Ten je spárovaný s najsilnejším dvojlitrovým vznetovým štvorvalcom. Poháňa výlučne všetky 4 kolesá, avšak môžete voliť medzi 6-stupňovou manuálnou, alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Vynovený Tucson má už mild-hybridný systém s 48 V palubnou sieťou.

Najsilnejší dvojlitrový štvorvalec ponúka 137 kW (186 k). K tomu pomáha pri rozbehoch remeňom poháňaný generátor s výkonom 12 kW (16 k). Systém umožňuje vypnutie motora nielen pri dojazde na križovatku, ale aj počas jazdy pri takzvanom plachtení. Samozrejmosťou je 48-voltová palubná sieť.

Systém má síce nižšie náklady na údržbu ako bežný hybridný systém, avšak neumožňuje výlučne elektrický režim s prepnutím na ovládači. Akumulátor pre 48 V sieť má kapacitu 0,44 kWh, teda naozaj málo v porovnaní s hybridmi alebo elektromobilmi.

Pri silnej akcelerácii generátor dodáva motoru výkon, pri miernom zrýchľovaní má naopak pomáhať motoru a znižovať spotrebu a emisie o 7 %. Pri brzdení, alebo jazde z kopca zas dobíja akumulátor. Uvidíme, ako celkový systém funguje v realite a koľko skutočne môže znížiť spotrebu. Cena na slovenskom trhu začína na 33 290 eur vo verzii výbavy Premium.

Zdroj foto: Hyundai

Najsilnejší diesel ponúkne zrýchlenie na 100ku za 9,9, respektíve 9,5 sekundy (lepší čas s automatom).