V GS F-ku bude bublať 5,0 V8 s výkonom rovnakým, ako v RC F, a síce 351 kW (477 k) pri 7 100 ot. Hodnota krútiaceho momentu 530 Nm v pásme od 4 800 až 5 600 ot. nie je taká šialená ako pri prepĺňaných motoroch, no o to viac si vodič užije čistý zvuk a rýchle reakcie na plyn. Okrem trhania asfaltu mysleli v Japonsku aj na ekonomickosť jazdy, a tak motor využíva Attkinsonov cyklus na zníženie spotreby a Ottov v prípade potreby výkonu, čo pri tomto zvuku bude celkom často. Veď kto by vydržal nepridávať?

S motorom spolupracuje výhradne osemstupňový automat SPDS (Sport Direct Shift), ktorý ponúka systém G AI-SHIFT. Ten na základe odstredivej sily dokáže odhaliť, či sa nachádzate v zákrute, brzdíte alebo akcelerujete a podľa toho zvolí vhodný prevodový stupeň. Okrem toho dokáže prevodovka dávať aj medziplyny. O spomaľovanie GS F-ka sa starajú 6-piestikové brzdy z ľahkej zliatiny, s kotúčmi priemeru 380 mm vpredu a 4-piestikové brzdy s kotúčmi 345 mm na zadnej náprave.

Ktorá farba sekne novému GS F-ku najviac?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Cena cez 90-tisíc eur

Dizajn auta je o veľa agresívnejší ako v prípade obyčajného GS-ka, čomu napovedajú veľké a funkčné otvory nasávania vpredu, širší „postoj“, zadný spojler z uhlíkových vláken, difúzor alebo štvorica výfukov. Z boku stoja za povšimnutie B-stĺpiky, ktoré sú lakované v kontraste so zvyškom auta. GS F-ko môže byť obuté na dvoch sadách odľahčených kolies z kovaného hliníka, s rozmerom pneumatík 255/35 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu. Interiér zdobia a dodávajú pocit športovosti doplnky z uhlíkových vláken, koža spolu s alcantarou na palubnej doske a športové sedadlá. So svojou cenou 92 400 eur je Lexus GS F široko ďaleko najlacnejším „supersedanom“, aký si dnes môžete kúpiť. Je to podľa vás plnohodnotný konkurent BMW M5?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov