Značke Hyundai sa na Slovensku naozaj darí. Bez preháňania, prikrášľovania alebo vypichovania nepodstatných čísel zo štatistík. Nedávno sme informovali, že Tuscon je najpredávanejším SUV na Slovensku. A teraz tu máme, špeciálne pre TOPSPEED.sk zaujímavú vec. Podľa ZAP bol u nás Hyundai i30 N ďaleko najpredávanejší hothatch. Z celkového počtu 129 áut predaných v tejto kategórii patrí modelu N až 59 kusov. Druhé miesto v predaji v tejto kategórii na Slovensku patrí historicky najrýchlejšiemu hothatchu všetkých čias Honda Civic TypeR 10G. Tretí v predaji je stálica segmentu a jej niekdajší zakladateľ Volkswagen Golf GTI 7G. Štvrté miesto má tiež minuloročná novinka Renault Mégane R.S. III. generácie.
Najpredávanejší hothatch roka 2018
Ak vás samotné číslo takmer šesťdesiat kusov neprekvapilo, možno zaberie iný údaj. Ostré hatchbacky síce nepatria k najpredávanejším vozidlám, ale prestížou majú významný vplyv na imidž značky. Často reprezentujú to naj, čo automobilka sériovo vyrába. Na máloktorom trhu dokáže mať jedno auto v konkurenciou vcelku nabitom segmente až 46 % podiel. A presne taký Hyundai i30 N na Slovensku má. Je prvý z ostrých modelov Hyundai. Tento rok prichádza jeho brat, model Hyundai i30N vo verzii Fastback. Nižšie naň nájdete našu prvú videorecenziu.
Najviac šla „šmolková“ modrá Performance s výkonom 275 koní
Model i30 N je v ponuke v dvoch prevedeniach. Základný model s výkonom 184 kW (250 k) a N Performance s výkonom 202 kW (275 k). Práve výkonnejšia konfigurácia N Performance tvorila však až 98 % všetkých predaných N-iek na Slovensku. Najobľúbenejšou farbou i30 N bola unikátna farba Performance Blue s podielom vyše 40 %. Druhá najčastejšia je oceľovo sivá Micron Grey (20 %). Tretina modelov i30N skončila v Bratislavskom kraji. Aj keď ide o prudko chlapské auto, importér eviduje aj niekoľko majiteliek.
Majitelia i30 N za rozhodujúce faktory, ktoré ich motivovali ku kúpe N-ka, spomínajú najmä vynikajúci pomer ceny a výkonu, 5-ročnú záruku bez obmedzenia km, mimoriadny zvukový prejav vozidla, pozitívne recenzie motoristických novinárov a emócie, ktoré model i30 N do segmentu hot-hatchov priniesol.
Prehľad predaja kategórie hothatch na Slovensku za rok 2018
Značka | Model | Výbava | ZAP štatistiky | |
FORD | FOCUS | RS | 2 | 2,00 % |
HONDA | CIVIC | TYPE R | 19 | 15,00 % |
HYUNDAI | I30 | N | 59 | 46,00 % |
OPEL | ASTRA | OPC | 3 | 2,00 % |
PEUGEOT | 308 | GTI | 3 | 2,00 % |
RENAULT | MEGANE | RS | 12 | 9,00 % |
SEAT | LEON | CUPRA | 8 | 6,00 % |
VW | GOLF | GTI | 17 | 13,00 % |
VW | GOLF | R | 6 | 5,00 % |
„Tešia nás fantastické obchodné výsledky, ktoré model i30 N v roku 2018 dosiahol. Ešte väčšiu radosť však máme z toho, že okolo N-ka sa za mimoriadne krátky čas vytvorila silná, aktívna a súdržná komunita majiteľov a fanúšikov, ktorí spontánne pomáhajú ďalej šíriť emócie N.“ hovorí o dôležitých marketingových aspektoch Marek Kopča, marketing & PR manager Hyundai Motor Slovakia. Ostrý štýlový liftback i30 Fastback N sa do predaja dostane vo februári.