Najmenšie SUV od VW, model T-Cross, sme mali v redakcii na test. Aj keď ako celok príliš neexceloval, trojvalcový motor 1,0 TSI s 85 kW (115 k) bol z hľadiska výkonu dostatočný. Jednoducho, ak by to takto aj zostalo, asi by sa nič nestalo.

Avšak VW rozširuje pohonných jednotiek, miesto na vrcholu reťazca si uchmatla verzia s 1,5-litrovým TSI. Ten má maximálny výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 250 Nm v rozsahu od 1 500 do 3 500 o./min. Jednoducho to, na čo sme u VW už zvyknutí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Automobilka vrcholový model kombinuje výlučne s 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies. Kto čakal, že do ponuky so silnejším motorom príde aj verzia s pohonom 4Motion, má smolu. T-Cross zostane len predokolka, a to sa nikdy nezmení. Táto platforma na pohon oboch náprav nie je pripravená.

S väčším výkonom sa ešte zlepšila dynamika, ktorá je s hodnotou zrýchlenia na 100 km/h za 8,5 sekundy dostatočná, viac jednoducho zákazník v tejto triede nebude potrebovať. Obzvlášť, ak je auto určené viac do mesta. Koho by zaujímala priemerná spotreba, dodám, že tú automobilka uvádza na 5,2 l/100 km. Dovolím si tvrdiť, že v oblasti spotreby bude táto motorizácia ešte lepšou voľbou, ako testovaný trojvalec. Slovenský konfigurátor cenu ešte nepozná, v Nemecku však štartuje na 25 690 eur. Veľa, málo? Vyjadrite sa.

Zdroj foto: Volkswagen