Suzuki si len chcelo uľahčiť prácu
Treba však povedať, že na rozdiel od Mitsubishi sa nedá hovoriť o veľkom podvode, skôr o lenivosti, či uľahčení si práce. Suzuki nezískavalo výsledky spotreby počas reálnej jazdy, ale pomocou výpočtov jednotlivých komponentov testovaných vo veternom tuneli, na základe valivého a aerodynamického odporu. Dôvodom je poloha testovacieho okruhu, ktorý je v horách pri mori. Vraj sa tu často menia podmienky, takže výsledok by nebol vždy rovnaký.
Po vypuknutí škandálu Mitsubishi nariadila japonská vláda vyšetrovanie ostatných domácich výrobcov. Počas neho urobilo Suzuki skutočné testy. Výsledky sú vraj podobné a nepresahujú toleranciu presnosti merania. Riaditeľ automobilky Osamu Suzukiho sa ospravedlnil a priznal, že kauza sa týka 16 modelov a 2,1 milióna vozidiel. Malo by ísť o vozidlá, ktoré predali na japonskom trhu. O iných krajinách zatiaľ nevieme. Na záver mi napadá jednoduchá otázka. Kto bude ďalší?
zdroj: inautonews