Myslíte si, že sa vyznáte v autách? Potom ruku na srdce a prezraďte, kto z vás pozná Probox. Úprimne sa priznávame, že ho vidíme prvý krát napriek tomu, že ide o automobil vyrábaný už od roku 2002. Rozsiahlejšou modernizáciou naposledy prešiel v roku 2014, keď sa pod jeho krabicovitou karosériou objavila prepracovaná platforma tretej generácie Toyoty Yaris, čiastočne skrížená so šasi jedenástej generácie Corolly.

Súčasné vozidlo je teda na trhu už sedem rokov a nevyzerá to, že by sa chystalo do výslužby. Zákazníci evidentne stále potrebujú jednoduchý a bezproblémový stroj, ktorý nemá zbytočné nové technológie a Probox toto všetko skutočne plní.

Päťdverová Toyota sa samozrejme zameriava predovšetkým na klientelu loviacu medzi ľahkými úžitkovými modelmi ako na bežnú širokú verejnosť, čo odhaľuje predovšetkým prvý pohľad do sparťanského interiéru.

Pod „šiltom“ prístrojového panelu nájdete v základe len tachometer s malým monochromatickým displejom s počítadlom kilometrov a indikátorom zaradeného režimu prevodovky typu CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru. Tá je mimochodom jedinou možnou voľbou.

Pokiaľ ide o zvyšok palubnej dosky, je to dokonalá prehliadka 80. rokov s tvrdými čiernymi plastami, v aute však nechýba držiak na mobilný telefón (vľavo od rýchlomera), držiak nápojov a veľmi jednoduchý systém ovládania ventilácie a dokonca klimatizácie. Za príplatok samozrejme môžete mať multimediálny systém s rádiom a navigáciou a v spomínanej výbave GX máte i elektrické ovládanie predných okien i spätných zrkadiel.

V katalógu príslušenstva nájdete tiež rôzne strešné nosiče, parkovacie senzory i kameru s obrazovým výstupom vo vnútornom spätnom zrkadle, CD prehrávač s USB konektorom, diódové hmlové svetlá, ochranné lišty na bokoch karosérie, rohože či prídavnú gumovú „vaničku“ do batožinového priestoru, rôzne typy snehový reťazí a ak chcete, športová divízia TRD vám k tomu prihodí spojler pod predným nárazníkom či 14-palcové hliníkové disky.

Skutočne ľudové ceny

Probox (s dĺžkou 4245 mm, šírkou 1695 mm, výškou 1525 až 1530 mm a rázvorom 2550 mm) si v každom prípade na luxusnú výbavu nepotrpí a aj vďaka tomu stojí v najlacnejšom prevedení len 1 491 000 jenov aj s daňou, čo po prepočte vychádza na 11 525 eur. Za túto čiastku dostanete benzínový štvorvalec s objemom 1,3 litra, výkon 95 koní, maximálny krútiaci moment 121 Nm a spomínaný variátor v kombinácii s pohonom predných kolies.

Za 12 900 eur dostanete silnejší štvorvalec s objemom 1,5 litra, výkonom 109 koní (136 Nm) a ten istý model môžete mať aj s pohonom všetkých štyroch kolies, ak dáte na drevo 14 160 eur. Hybridné varianty spájajúce spaľovací benzínový motor 1.5 s výkonom 74 koní (111 Nm) a elektromotor disponujúci výkonom 61 koní (169 Nm) začínajú potom na čiastke 13 840 eur a Toyota sľubuje priemernú spotrebu podľa WLTC (tamojšia obdoba WLTP) 4,4 litra na 100 kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Toyota