Medzi prvými tento nápad na malých autách zrealizovali napríklad v Suzuki so Swiftom v minulom desaťročí, v Škode s Fabiou, v Renaulte s Cliom alebo Capturom, či v Citroene s modelom DS3. Takmer každá značka potom tento trend nasledovala. Predtým tu však bolo ešte klasické Mini, ktoré na svojej streche nezriedka nosilo anglickú vlajku alebo bielu farbu, no vo svojom čase nevyvolalo taký ohlas medzi konkurenciou ako dnes, keď tu máme trh s malými autami, v ktorom je personalizácia a viacfarebnosť pomaly dôležitejšia než čokoľvek iné. Kto ju neponúka, škodí len sebe a svojim predajom. Dnes predáva dizajn, imidž a personalizácia áut viac ako kedykoľvek predtým.

Mini môžeme považovať za priekopníka personalizácie a imidžových miniáut

Atraktívnejšia ponuka Yarisu

Najnovšie na vlnu personalizácie malých áut naskočila Toyota s modelom Yaris. Po novom roku zatraktívnila všetky stupne výbavy a do príplatkovej sa dostal aj balík bezpečnostných technológií Toyota Safety Sense. Najväčšou novinkou je však model Bi-Tone s dvojfarebným lakovaním karosérie. Podobne ako Fabia alebo Citroen DS3, môže mať po novom Yaris strechu inej farby ako zvyšok auta. Problémom však je, že pri konkurencii si zákazník vyberie sám, aká farebná kombinácia sa mu páči. V Toyote dostane bielu perleť ako základ a strecha spolu s A-stĺpikmi, spätnými zrkadlami a pár drobnosťami bude čierna. Podobne ako exteriér auta je na tom aj interiér. Strop je rovnako ako strecha čierny a sedadlá kombinujú čiernu a svetlo sivú farbu. Na internete sú aj fotky Yarisu v iných farebných kombináciách, no na oficiálnej stránke Toyoty je v ponuke len biela. Ďalšou vecou, ktorá hrá v neprospech Toyoty, je nemožnosť vybrať si s modelom Bi-Tone trojdverový model alebo dieselový motor. Zákazník je skrátka limitovaný na hybridný model alebo model s benzínovou 1,3-kou.

Na oficiálnej stránke Toyoty je v ponuke len biela farba. Človek je z toho jeleň...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov