Rozmery na obrázku nie sú uvedené v centimetroch! :)
Výrobca kombináciu Evoque a automatickej prevodovky ZF-9HP predstavil takmer pred rokom, na jarnom autosalóne v Ženeve. Väčší počet prevodov než majú aktuálne všetky ostatné osobné autá na svete nie je jedinou zaujímavosťou. Moderná prevodovka značky ZF sa vyznačuje krátkym reakčnými časmi, ktoré výrobca ZF Friedrichshafen AG opisuje ako „pod prahom vnímateľnosti“. Ovláda ju adaptívna elektronika. Program radenia sa dokáže rýchlo prispôsobiť štýlu jazdy. Vďaka širokému rozsahu prevodových stupňov a vylepšenej účinnosti nová prevodovka ďalej znižuje spotrebu paliva a zvyšuje dynamiku a komfort tohto SUV.
Na miesto nie práve najchytrejšej a najmodernejšej 6-stupňovej prevodovky ponúkanej v Range Rover Evoque v rokoch 2011 - 2013 prichádza k 6-stupňovému manuálu nová alternatíva. Nová, kompaktná nemecká 9-stupňová prevodovka od ZF.
Modernizovaná novinka prináša aj ďalšiu zaujímavosť. Na želanie zákazníka systém Active Driveline, prvý systém pohonu štyroch kolies, ktorý sa aktivuje v prípade potreby a zvyšuje pružnosť jazdy. Zároveň však umožňuje dosiahnuť nižšiu spotrebu paliva, pretože pri stabilnej jazde rýchlosťou nad 35 km/h poháňa iba predné kolesá. Nový systém monitoruje dynamiku vozidla a v prípade potreby do 0,3 sekundy pripojí pohon zadnej nápravy.
Pre tých, ktorí majú ťažkosti s presným parkovaním prinaša Range Rover Evoque pre rok 2014 výraznú podporu vďaka obohateniu výbavy o technológie ako Park Exit (automatické vychádzanie z pozdĺžnych parkovacích miest) a Perpendicular Park (parkovanie vozidla na stred kolmého parkovacieho miesta). Tiež Closing Vehicle Sensing (detekcia približujúcich sa vozidiel) a Reverse Traffic Detection (detekcia premávky pri cúvaní), Lane Departure Warning (varovanie pred vybočením z jazdného pruhu), Traffic Sign Recognition (rozpoznávanie dopravných značiek) a pre jazdu v tvrdšom teréne aj Wade Sensing (snímanie hĺbky pri brodení).
Vďaka novej 9-stupňovej automatickej prevodovke a hnacej sústave Active Driveline sa spotrebu paliva podarilo znížiť až o 11,4 %. To znamená, že výrobca novým modelom pre rok 2014 uvádza kombinovanú spotrebou od 4,9 l/100 km pre naftovú verziu TD4.
Ak ste nevideli naše videotesty benzínovej a naftovej verzie, vrelo odporúčam. Aj keď to sú modely roka 2012 a podrobnosti o tu uvedených novinkách neobsahujú, toto auto si určite zaslúži vašu pozornosť.
TopSpeed.sk videotest Range Rover Evoque 2,0turbo Prestige