Na začiatku plošného zavádzania softvérov novej generácie sa o ich vývoj pre všetky nové autá staral sám koncern. Rýchlo rastúce nároky na architektúru a napredujúca konkurencia (najmä Tesla) však ukázali, že vývoj spoľahlivého softvéru je veľmi náročný proces, ktorý si vyžaduje založenie novej samostatnej divízie. Ukázalo sa to najmä po uvedení modelov ID.3 a Golf VIII na trh, ktorým sa nevyhli problémy a automobilka mala plnú hlavu starostí, ako z toho von.
Softvér je kľúčový
Kým v minulosti rozhodovali o schopnostiach auta predovšetkým jeho motor a mechanika, dnes je trend iný a pri zákazníkoch rozhodujú najmä funkcionalita a úroveň softvéru. Práve ten sa ukazuje ako kľúčový. Pred dvomi rokmi preto Volkswagen založil spoločnosť Cariad poverenú vývojom softvéru a jeho kompatibility s novou unifikovanou platformou E3 2.0 a do jej čela postavil Dirka Hilgenberga. Ten sa do koncernu dostal od BMW a jeho úlohou je dostať Cariad na potrebnú úroveň efektivity. „Čas pre jednomyseľné rozhodnutia sa končí, inak nestihneme naše inovácie a nápady dostať včas na cesty. Zaviedli sme nové procesy, v ktorých sme jasne definovali všetky pozície a úlohy. Štruktúru v Cariade sme prispôsobili maximalizácii rýchlosti vývoja,“ komentoval Hilgenberg zmeny, ktoré museli v koncerne urobiť. Ich zámerom je totiž držať krok s Teslou (v oblasti softvérového vybavenia). „V oblasti vývoja novej unifikovanej platformy E3 2.0 si to predstavte asi tak, že Cariad sedí za volantom, vedľa vodiča je Volkswagen a na zadných sedadlách sa vezú Porsche a Audi,“ výstižne opísal pozíciu spoločnosti Cariad v rámci koncernu VW. „Keď som túto úlohu prijal, vedel som, že dni budú dlhé a noci krátke. Máme zodpovednosť voči automobilke, aj spoločnosti a softvér je jednou z posledných domén, ktorú si môžeme vytvárať sami vo vlastnej réžii. Ak to teraz pokazíme, dôjde k obrovským škodám. To sa nesmie stať,“ doplnil Hilgenberg.
zdroj: Frankfurter Allgemeine