Boli časy, keď v BMW manuál kombinovali aj s V8 a V12
Dávnejšie ste si mohli kúpiť od BMW auto s manuálnou prevodovkou nielen so šesťvalcom, ale aj s V8 či dokonca s V12. Nielen malý sedan či kupé, ale s 3 pedálmi ste mali aj sedmičku s V8 pod prednou kapotou. Dnes doslova nemysliteľné.
BMW ///M má s manuálom stále 3 modely
Buďme radi, že nám BMW stále ponúka šesťvalcové M modely a k niektorým aj manuálne prevodovky. Aktuálne si môžete kúpiť s 3 pedálmi najmenšie M, teda BMW M2, väčší sedan M3 a kupé M4. To je z dielne M všetko, zvyšné verzie sú dostupné len s 8-stupňovým automatom.
I keď som dávnejšie písal, že BMW malo manuálnu prevodovku dostupnú so základnými verziami menších modelov, dnes už ani to neplatí. Dnes si nekúpite ani 318i, 218i či 118 s manuálom. Je jedno, či štvorvalec alebo trojvalec, na 3 pedále jednoducho môžete zabudnúť. Je to koniec? Nič okrem troch modelov M v ponuke nenájdeme? Jeden model tu zachraňuje reputáciu bežných BMW s manuálom.
Z4 je dnes jediné "bežné" BMW s manuálom
Fanúšikovia veľmi dlho volali po manuálovej verzii Z4 M40i s radovým trojlitrovým šesťvalcom B58, ktorý pod kapotou Toyoty Supra s priamo radenou prevodovkou je dostupný. To sa pri Z4 stalo realitou len minulý rok, dôležité je však to, že takéto auto je tu. Ide tak o jediné šesťvalcové BMW, ktoré nie je pravé M a môžete ho mať s manuálom.
Je tu ale ešte jedna možnosť, ak vám nebude vadiť motor so 4 valcami. Prekvapivo, základná Z4 ako sDrive20i je stále k dispozícii aj s manuálnou prevodovkou, je to tak druhé a posledné BMW mimo M modelov s 3 pedálmi. Keďže však Z4 budúci rok skončí bez nástupcu a je tu trend elektromobility, môžeme byť radi, že nám BMW ponechá aspoň 3 M vozidlá (M2, M3 a M4) s „fofrklackom“ medzi prednými sedadlami.