Okrem adrenalínových súbojov na okruhu sa mohlo 25 000 návštevníkov počas víkendu poobzerať aj po iných atrakciách. Svoje svaly potrápili v ukážkach powerlifteri, prístupný bol celý areál Slovakiaringu vrátane školy šmyku a výstavy vojenskej techniky. Deti si užívali jazdu na „naštvanom býkovi“.
Už pohľad na pole posiate zaparkovanými autami prezrádzal enormný záujem divákov z celého Slovenska. Ku tribúnam a stánkom s občerstvením viedla cesta tvorená parkujúcimi nablýskanými ťahačmi pripravujúcimi sa na veľkolepú spanilú jazdu na okruhu. Ide o najväčší zraz svojho druhu u nás. Bol to naozaj zážitok vidieť radosť v očiach profesionálnych vodičov, ktorí mali možnosť previezť sa s pracovným nástrojom a zároveň miláčikom po pretekárskej trati. Tí so sebou v kabíne na trať zobrali doslova väčšiu časť rodiny. Minimálne partnerku a deti.
VIP vstupenka umožnila dostať sa počas predštartových procedúr priamo na trať.
V paddocku si prišli na svoje všetci fanúšikovia štyroch kolies. Rozpálené závodné stroje si sem priamo z trate priniesli aj šrámy zo súbojov v zákrutách. Divák mal ako na dlani nielen autá a pretekárske ťahače, ale aj ich jazdcov. Tiež sa tu konala autogramiáda pretekárov seriálu FIA ETRC. Nadšenci si domov odniesli podpisy lídra priebežného poradia Adama Lacka z českého tímu Buggyra, ale aj víťaza Norberta Kissa na Mercedese a tiež fenomenálnej Steffanie Halmovej. Svoj showtruck tu mal aj generálny partner akcie Mercedes – Benz. Pred ním zdobili priestranstvo dva skvosty – Mercedes AMG GT R a dvanásťvalcový SL 65 AMG.
Rýchlosť ťahačov zabezpečuje masívny krútiaci moment
Najväčším lákadlom boli, samozrejme, preteky ťahačov. Vidieť na štarte viac než 5300 kg ťažké stroje poháňané motormi s objemom 13 000 ccm je čosi, čo si nedokážete predstaviť a treba to zažiť. Seriál má bohatú históriu. Prvé preteky ťahačov začali v roku 1985. Kedysi dosahovali maximálnu rýchlosť vyše 280 km/h! Dnes je maximálka z bezpečnostných dôvodov obmedzená len na 160 km/h. Tieto mašiny ju však dosiahnu nebezpečne rýchlo. Výkon 1100 koní a krútiaci moment 5500 Nm robia svoje a útlm motora pri 160ke bolo možné sledovať na zvukovom prejave prakticky počas celej cieľovej rovinky Slovakiaringu. Pozrite si video letmého štartu.