Vône do auta dnes môžu mať aj takýto elegantný tvar.
Všetko začalo prostým problémom
V Amerike päťdesiatych rokov bol typický obraz skorých rán, kedy z bielej dodávky vystúpil rozvážač s čerstvým mliekom. Jeden z takýchto mliekarov sa dal do reči s nemecko-kanadským parfumistom, Juliusom Sämannom. Práve jemu sa zdôveril mliekar zo severu štátu New York, ako už má pokrk zápachu rozliateho mlieka, ktorý pri práci musel denne dýchať. Sämanna problém zaujal a pustil sa do práce. Stála pred ním náročná úloha. Musel vymyslieť spôsob, ako dostať do auta vôňu bez toho, aby ju vodič musel neustále na novo rozprašovať. Nakoniec skombinoval vybrané vôňe s pijavým materiálom, čo sa ukázalo ako prevratné riešenie.
Keď už vedel ako na to, musel pre svoj nový vynález nájsť nejakú lákavú formu, aby ho vedel speňažiť. Zvolil tvar borovicového stromu, na počesť jeho početných extrahovaní aromatických olejov v kanadských lesoch. V roku 1952 sa tak začala písať história vône do auta. Rokmi naberali na kreativite nie len samotné vône, ale aj ich tvar. Už to dávno nie je iba visiaci stromček na spätnom zrkadle. Dnes môžu mať vône do auta elegantný tvar, ktorý bude pasovať do limuzín, ale aj hravý tvar do veselých mestských autičiek.
Takmer nekonečné možnosti výberu
Výber je skutočne bohatý a s blížiacími Vianocami sú práve vône do auta vhodný darček pre každého motoristu. Prípadne môžete z ponuky notino.sk nejakú vybrať aj vy sami. Nie je predsa žiadne tajomstvo, že láskam vášho života sa často kupuje voňavka. Takže ani tá štvorkolesová láska by nemusela ostať nepovšimnutá. Dokonca sa na ani neurazí, ak netrafíte jej vkus.
zdroj foto: shutterstock.com a notino.sk