Mercedes-Benz, podobne ako iné automobilky, robia samozrejme aj svoje testy bezpečnosti nových áut, respektíve ešte predprodukčných verzií. Musia si overiť, či sú všetky bezpečnostné systémy v poriadku, aby to Euro NCAP a iné konzorciá potvrdili prípadne skontrolovali.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nárazové skúšky vo vlastnom skúšobnom centre v Sindelfingene robia pri rýchlosti 56 km/h s 50 % čelným prekrytím. V najnovších elektromobiloch EQA a EQS SUV testovali 2 figuríny v každom z áut a vyhodnocovali až 150 meracích bodov na každej figuríne.

Bezpečnosť elektrických častí je dôležitá

Dôležitým aspektom je preverenie vysokonapäťovej časti po nehode. Ochrana zahŕňa 8 hlavných prvkov pre bezpečnosť akumulátora a komponentov s napätím viac ako 60 V. Interné bezpečnostné špecifikácie v mnohých prípadoch presahujú rámec požiadaviek zo zákona či organizácii na ochranu spotrebiteľa. Elektromobil tak zostáva podľa značky bezpečný aj po dopravnej nehode, keď dôjde k odpojeniu týchto vysokonapäťových súčastí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Samotné testovacie centrum v Sindelfingene funguje od 2016, má 3 flexibilné dráhy a plochu s celkovou rozlohou 8 000 štvorcových metrov. Ročne tu uskutočnia až 900 nárazových skúšok, čo sú takmer 3 testy každý deň. Značka s trojcípou hviezdou tak nenecháva nič na náhode aj v oblasti bezpečnosti elektrických vozidiel a stále ponúka jednu z najlepších ochrán posádky na trhu.

Zdroj: Mercedes-Benz