Siedma generácia BMW radu 5 s interným kódovým označením G30 prišla na trh v roku 2017. Minulý rok automobilka predstavila miernu modernizáciu, ktorá priniesla isté dizajnové vylepšenia a samozrejme aj čiastočný technický facelift. Motory postupne prešli na mild-hybridnú techniku a spoznali sme aj najvýkonnejšiu M5 všetkých čias, BMW M5 CS.
Viac elektrifikácie
Podľa rôznych zdrojov by mala nová ôsma generácia doraziť do dvoch rokov, množstvo informácii ale budeme dostávať už v priebehu toho budúceho. Nové auto by malo stáť na modulárnej platforme CLAR, ktorá konštruktérom umožní postaviť aj elektrickú verziu. Novinkou by mohlo byť tiež BMW 550e, ktoré by kombinovalo trojlitrový radový šesťvalec B58 s elektromotorom a spoločný systémový výkon by bol na úrovni 331 kW (450 k). O dieseloch sa nepíše, ale nepredpokladám, že by s nimi už BMW v budúcom rade 5 (G60) nerátalo.
Priaznivci elektrickej mobility by sa mohli dočkať aj verzie i5 M50, ktorá by mala znamenať vrchol medzi elektrickými modelmi od BMW. Pokiaľ ide o dizajn, auto by sa nemalo príliš odlišovať od súčasnej päťky. Napríklad "ľadvinky" by nemali zasahovať hlboko do predného nárazníka tak, ako v prípade súčasného radu 4.
S príchodom novej limuzíny i Touringu by sa pod karosériou mala objaviť aj nová technika autonómneho riadenia úrovne 3, viac detailov však budeme vedieť až v priebehu budúceho roka.
Zdroj: bmwblog, bimmerpost