Subaru WRX STI sa viac hodí na okruh ako na každodenné jazdenie
Testovanie na valcovej brzde ukázalo zaujímavé čísla. Pri Subaru WRX odmerali 223 koní a 332 Nm na kolesách. V prípade WRX STI brzda ukázala 247 koní a 329 Nm na kolesách. Aký by to bol test bez zrýchlenia. Redaktorom sa podarilo prekonať šprint na stovku oproti tomu, čo udáva automobilka. V Subaru WRX dosiahli stovku za 5,2 s, čo je o 0,2 s lepšie ako papierová hodnota. S WRX STI dokázali deklarované zrýchlenie vylepšiť o 0,3 s a na stovku to zvládli za 4,8 s! Veľmi zaujímavo dopadlo meranie oneskorenia turba. Pri meraní v oboch autách a zaradili 6-ku a od 2000 ot. merali postupný nárast krútiaceho momentu. Zatiaľ čo WRX tlačí naplno po 6,75 s, STI na to potrebuje až 9,5 s. Je to síce veľký rozdiel, ale dôležitejšie je čo sa deje počas zvyšovania tlaku. Zmenšená turbo diera pomáha hlavne v každodennej premávke, kde vodič pracuje s plynom úplne inak ako na okruhu a neskorý nástup by mohol byť nepríjemný. Podľa očakávania je WRX lepšie auto na každý deň a WRX STI zase na bláznenie a jazdenie na okruhu.
Zdroj: autoblog.com, roadandtrack.com