1. povojnový autosalón v Prahe predstavil z domácej produkcie Škodu 1101, alebo aj legendárny Tatraplan.
2 roky po skončení 2. svetovej vojny sa v Európe konali dokonca len tri medzinárodné autosalóny. V Ženeve, v Paríži a tretie miesto obsadila stovežatá Praha. Po prvýkrát sa v hlavnom meste konal autosalón v roku 1905 a opakoval sa v pravidelných dvojročných intervaloch, a to až do roku 1937. Vojna tento trend stopla. Po dlhých 10 rokoch, kedy boli Európania trápení vojnou, investovali krajiny veľa peňazí do vojenských strojov a techniky. A popritom sa zviezli aj autá. Po 10 rokoch vývoja bolo toho dosť, čo mohli verejnosti predstaviť. Medzi najvýznamnejšie premiéry patril jednoznačne Tatraplan (Tatra 600), ktorý vydržal vo výrobe len 5 rokov. Návštevníci si mohli pozrieť aj stroje zahraničných výrobcov. Niektoré dokonca aj spoza oceána! Na autosalóne nevystavovali len osobné autá, ale aj úžitkové, autobusy, či motocykle. Proste všetko, čo malo motor a pohybovalo sa po ceste.
Na autosalón sa prišli pozrieť aj mnohí vtedajší pohlavári. Medzi nimi aj neskorší prezident Ludvik Svoboda a mnoho iných.
Po tomto autosalóne sa dlhé desaťročia v hlavnom meste Českej republiky nič nedialo. Brány prvého moderného autosalónu organizátori otvorili až v roku 1991.