Človek je tvor učenlivý a preto má význam poznať príčiny vzniku, ale aj dôsledky nehody na železničných priecestiach. Je dobé to vedieť z viacerých dôvodov. 1. Dokáže sa naučiť, že dané konanie s veľkou pravdepodobnosťou povedie k zrážke z vlakom a ako v takejto situácii prežiť. 2. Dokáže sa prispôsobiť a to nielen chodec, cyklista, vodič, správca železničnej infraštruktúry, ale aj tvorca pravidiel cestnej premávky a autoškoly.
V Čechách majú úrad Drážní inspekce, ktorý vyšetruje incidenty na železnici, výsledky šetrenia zverejňuje. Sú to zaujímavé správy. Slovenskú obdobu nepoznám, ani výsledky šetrení nehôd sa nedajú nájsť.
https://di.gov.cz/mimoradne-udalosti/setrene-mimoradne-udalosti-a-zaverecne-zpravy?st...
Nie vždy za nehodu môže vodič. V Čechách bola-je veľká kauza. Viac kamiónov uviazlo na železničných prejazdoch. Stalo sa to na novo zrekonštruovaných, modernizovaných tratiach. Železnicu zmodernizovali, aj żelezničný prejazd, ale nové napojenie pôvodnej cesty na prejazd neurobili. Nová trať zmenila výškový profil. Pôvodná cesta sa na prejazd pripája pod veľkým uhlom cez ktorý kamión neprejde. Takých prejazdov je v Čechách veľa. Je to chyba stavbárov. V tom je tá kauza, všetci sa navzájom obviňujú kto za to môže.
https://www.impuls.cz/regiony/pardubicky-kraj/kamion-uvizl-na-prejezdu-v-chocni.A1610...