Riadiaca jednotka prevodovky vybavenej technológiou nazvanou aktívne radenie ASC sleduje pomocou senzorov 500-krát za sekundu prácu prevodovky a jej radenie, pričom pomocou elektromotora spojeného s prevodovkou (v prípade hybridných modelov) upravuje rýchlosť otáčania jednotlivých súkolesí v prevodovke a zabezpečuje tak jemnejšiu aj rýchlejšiu zmenu prevodových stupňov.
Systém ASC synchronizuje otáčky spaľovacieho motora a prevodovky.
Riadená súhra motora a prevodovky
Riadiaca jednotka ASC je integrovanou súčasťou hybridnej riadiacej jednotky (HCU) zabezpečujúcej súhru celého hnacieho mechanizmu auta, dokáže tak sledovať aj aktuálne otáčky spaľovacieho motora a im aktívne (pomocou elektromotora) prispôsobovať „rýchlosť“ prevodovky. Vďaka tejto synchronizácii pracuje prevodovka jemnejšie, o tretinu rýchlejšie (čas potrebný na preradenie skracuje z 500 na 350 ms) a v konečnom dôsledku údajne aj znižuje reálnu spotrebu paliva. Výsledkom jemnejšieho radenia by mala byť aj vyššia životnosť prevodovky.
Vývojom tejto technológie sleduje Hyundai/Kia nastupujúci trend hybridných a plug-in hybridných áut, samotný koncern totiž medziročne (prvý polrok 2018 vs. prvý polrok 2019) predal o 38 % viac hybridných a plug-in hybridných áut. Zdá sa tak, že po Toyote je tu ďalší ázijský tiger útočiaci na prvenstvo v segmente hybridných technológií.