O novej generácii Mercedesu CLA sme párkrát už písali, a tak ako si budete môcť urobiť komplexný názor na jej dizajn vďaka obrázkom s množstvom odhalených detailov, tak by sme si mohli bleskovo zrekapitulovať tiež technické informácie, ktoré o tomto aute už máme.
Ak ste náhodou nezaregistrovali predchádzajúce články, mohli by sme začať napríklad tým, že nový kompaktný sedan bude postavený na 800-voltovej modulárnej platforma MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), ktorá ale nebude len elektrická!
Mercedes EDU 2.0
CLA bude dostupné s batériovým i hybridným pohonom so spaľovacími motormi. K tým sa dostaneme o chvíľu, najprv pár slov k elektrickým verziám. CLA zvládne nabíjanie maximálnym výkonom 320 kW, takže v priebehu desiatich minút bude možné predĺžiť dojazd o 300 kilometrov. Inak budú vo vozidlách integrované nabíjačky striedavého prúdu s výkonom 11 alebo 22 kW.
Elektrický pohon Electric Drive Unit - EDU 2.0 bol vyvinutý na základe skúseností s konceptom Vision EQXX. Výrazne sa má líšiť od súčasných Mercedesov EQE alebo EQS a naznačuje to i označenie. Nemci auto nepomenovali EQA, ale CLA s technológiou EQ alebo (presnejšie povedané) CLA with EQ Technology.
Elektrika v základe zadokolka, so štvorvalcom predokolka
Základná verzia s pohonom zadných kolies využíva elektromotor s výkonom 272 koní v kombinácii s dvojstupňovou redukčnou prevodovkou (prvý stupeň s pomerom 11:1, druhý 5:1, ktorý umožní posunúť maximálnu rýchlosť na 210 km/h).
Konštruktéri si dali za cieľ predĺžiť dojazd podľa WLTP na 750 kilometrov. Túto hodnotu chcú dosiahnuť s kapacitou 85 kilowatthodín, pri priemernej spotrebe len 12 kWh na 100 kilometrov. Ide o batériu typu NMC (nikel-mangán-kobalt) so štyrmi samostatnými modulmi s hmotnosťou 496 kg.
V lacnejších prevedeniach nájdete lítiovo-železo-fosfátové akumulátory (LFP) s podstatne menšou kapacitou 58 kWh, ale zároveň s veľmi podobnou hmotnosťou 484 kg. V oboch prípadoch budú články chladené kvapalinou. Modely so systémom 4Matic dostanú druhý elektromotor namontovaný na prednej náprave naladený na 109 koní, ktorý sa bude kvôli spotrebe pri nízkom zaťažení odpojovať.
Automobilka kombinovaný výkon nepotvrdila, ale Mercedes-Benz CLA 4Matic with EQ Technology by mal posádke poskytnúť 381 koní.
Druhou alternatívnou sa stane hybrid s celohliníkovým zážihovým štvorvalcom M252 s objemom 1,5 litra a kompresným pomerom 12:1, ktorý pracuje v Millerovom cykle a je približne o sedemnásť percent menší ako iné porovnateľné motory. Dnes vieme, že benzín-elektrický model dorazí približne šesť mesiacov po elektrickom CLA. Na trh sa preto dostane pred koncom tohto roka.
Spaľovacia jednotka bude spojená s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 8F-eDCT s integrovaným elektromotorom naladeným na 27 koní. Podľa Mercedesu auto zvládne čisto elektricky rýchlosť 100 km/h a rekuperuje výkonom 25 kW na všetkých 8 prevodových stupňoch. Získanú energiu ukladá malá prídavná trakčná batéria s kapacitou 1,3 kilowatthodiny.
Hviezdy, kam len oko padne
Benzínové CLA by sa malo priemernou spotrebou vyrovnať naftovým motorom, bude dostupné s výkonom 136, 163 a 190 koní a na rozdiel od väčších modelov bude odpružené výlučne vinutými pružinami a za príplatok si bude možné objednať adaptívne tlmiče.
Dizajn bude mať pomerne blízko konceptu, zatiaľ čo proporcie sú porovnateľné s poslednou generáciou. Naznačujú to nové špionážne obrázky z ulice i ľahko maskované prototypy na oficiálnych fotkách. Z detailov zaujmú elektricky výsuvné kľučky dverí alebo grafika predných i zadných diódových svetiel, v ktorých sa objaví trojcípa hviezda.
zdroj: Mercedes, X (Greg Kable)