O novom motore sa špekulovalo už dlho. Odchádzajúci motor S55 mal už viac ako 6 rokov, kedy ho po prvýkrát predstavili pod kapotou novej M3 generácie F80. Najprv produkoval 317 kW (431 k), neskôr 331 kW (450 k) v modeloch Competition až po výsledných 368 kW (500 k) v exkluzívnej M4 GTS. Tam však dostal zaujímavú funkciu vstrekovania vody do sania pre zníženie teploty vzduchu a možnosti zvýšenia plniaceho tlaku.
Nový motor s označením S58B30T0 prichádza s dvoma výkonovými stupňami, slabšia 353 kW (480 k) a 600 Nm, silnejšia s 375 kW (510 k) a rovnakými 600 Nm. Očakávajú sa však ešte výkonnejšie verzie. Voči bežnému motoru B58 BMW dokonca zmenilo vŕtanie aj zdvih (z 82 x 94,6 mm na 84x90 mm). Zmenili tak aj celkový zdvihový objem. Ďalšou výraznou zmenou je použitie dvojice bežných turbodúchadiel, pre 3 valce jedno a pre druhé 3 valce druhé. Miesto toho B58 používa jedno twin-scroll turbodúchadlo. V BMW však aj v novom motore označujú preplňovanie TwinPower Turbo. Je to ich marketingové označenie dvojstupňového prepĺňania.
Bežná verzia B58 má začiatok červeného poľa na 7 000. Špeciálny motor S58 ho má nepatrne vyššie, na 7 200 ot./min. Konštruktéri znížili kompresný pomer z 11:1 na 9,3:1, zmenami prešlo sanie, olejová vaňa alebo chladiče. Systém Valvetronic aj Double Vanos zostali z bežnej B58-mičky, nájdeme tu tiež kovaný kľukový hriadeľ. Vstrekovací tlak má hodnotu až 350 barov.
Metódou 3D tlače dosiahli pri jadre hlavy valcov nižšiu hmotnosť, ale aj lepší tepelný manažment pri optimalizácii chladiacich otvorov. Na tento motor sa môžu pravdepodobne tešiť aj fanúšikovia Toyoty Supra, ako možnosť výkonnejšej verzie. Uvidíme, kam sa až výkonná verzia nového motora môže dostať, a tiež či dostane rovnako vstrekovanie vody ako predchádzajúca M4 GTS.
Zdroj foto: BMW