Tradičné automobilky VW a Ford majú veľký problém

Podľa platných usmernení EÚ sa cieľová hodnota priemerných emisií CO2 v prípade výrobcov automobilov zníži od roku 2025 zo súčasných 116 g/km na iba 93,6 g/km.

Podľa analýzy analytikov Dataforce sú v súčasnosti pod novou hranicou iba dvaja výrobcovia. Nedodržanie limitov CO2 môže viesť k vysokým pokutám, ktoré môžu u veľkých výrobcov automobilov predstavovať stovky miliónov eur zbytočne stratených na sankciách.

Limit spĺňajú len dve automobilky

Podľa dostupných údajov sú pod hranicou 93,6 g/km iba Geely (zahŕňa značky ako Volvo či Polestar atď.) a SAIC Group (MG). Pomerne blízko k dosiahnutiu cieľa sú Toyota (105 g/km) a BMW (106 g/km). Všetci ostatní výrobcovia ešte musia vynaložiť značné úsilie, ak chcú podliezť cieľovú hodnotu emisií.

Týka sa to najmä VW Group a Fordu. Podľa hodnotenia Dataforce je VW aktuálne s emisiami zhruba okolo úrovne 123 g/km. Ford dokonca prekročil 125 g/km. Ostatní známi automobiloví výrobcovia ako napríklad Stellantis (113 g/km), Renault-Nissan-Mitsubishi (114 g/km) alebo Hyundai Motor Group (108 g/km) sú na tom lepšie, no stále sú tiež vysoko nad novým emisným limitom.

Najočividnejším spôsobom, ako by výrobcovia automobilov dosiahli v priemere nižšie hodnoty CO2 naprieč vozovým parkom, by bolo posilnenie predaja elektrických modelov. Zákazníci sú však momentálne v tejto oblasti skôr opatrní a s nákupnými rozhodnutiami vyčkávajú. Rozhodne nepomohol ani koniec dotácií na elektromobily v Nemecku, najväčšom trhu s elektromobilmi v Európe.

Zdroj: ecomentode.de / foto: cz.depositphotos.com