Dnešná generácia mladých vodičov nemá o autách ako toto ani páru, rastúca obľuba youngtimerov a starších áut spoza bývalej Železnej opony však dvíha ich popularitu do nečakaných výšin a dáva príležitosť nielen na ich zhodnotenie, ale aj pripomenutie ich niekdajšej slávy. A práve Zastava 1100 patrila v polovici 70-tych rokov k najtalentovanejším autám na československých cestách.
Batožinový priestor Zastavy 1100 mal základný objem 325 litrov. Po sklopení zadného operadla sa zväčšil na 1010 l.
Juhoslovanské Auto roka
Prvé Zastavy, ešte pod označením Zastava 101, zišli z výrobných liniek juhoslovanskej automobilky Crvena Zastava v októbri 1971. Šlo o licenčný Fiat 128, ktorý Taliani ponúkali od roku 1969. Že šlo o mimoriadne pokrokovú a nadčasovú konštrukciu potvrdil Fiat aj ziskom titulu Auto roka 1970, v čase príchodu Zastavy 101 na trh preto šlo o veľmi aktuálne a moderné auto. Problém bol len s jeho názvom, označenie 101 muselo byť kvôli nárokom automobilky Peugeot stiahnuté a za hranice Juhoslávie sa auto dostávalo ako Zastava 1100. Tak si ju pamätajú aj motoristi v Československu, kde sa objavila v roku 1974. Podľa dostupných údajov vtedajšej štátnej Mototechny sa v ČSSR predalo približne 10 000 kusov Zastavy 1100.
Na exportnýc trhoch sa Zastava objavila napríklad aj pod exkluzívnym označením Yugo 513 GL (rok 1983). Exportné verzie upravovali miestni importéri a dodávali im výbavu, na ktorú mohli motoristi v rodnej Juhoslávii rovno zabudnúť.
Pre našich motoristov predstavovala Zastava veľmi dynamický hatchback (Fiat 128 zostával verný trojpriestorovej koncepcii sedan) s výbornými jazdnými vlastnosťami danými dobrým rozložením hmotnosti a predným pohonom. V porovnaní s vtedajšími Škodovkami 110 L bola Zastava obratnejšia, výkonnejšia a priestrannejšia, jej slabinou však bola kolísajúca kvalita montáže a slabá protikorózna ochrana (slabšia, než bol vtedajší, už tak chabý protikorózny štandard).
V srbskom Kragujevaci vyrábali aj takéto rarity - kabriolet Yugo 65. Značka Yugo sa dokonca dostala aj do USA, kde predávala najlacnejší kabriolet na americkom trhu.
Srbská automobilka v Kragujevaci vyrobila posledné autá v novembri 2008 a pravdou je, že väčšina z nich technicky stále vychádzala z pôvodného licenčného modelu Fiat 128. Dnes je väčšina Zastav 1100 dávno po smrti, tie zostávajúce v dobrom stave sa preto pomaly ale iste stávajú vyhľadávanými zberateľskými autami.