Alfa pod krídlami Stellantisu avizuje prechod na čisto elektrický pohon už pomerne dlho, zároveň sme ale vedeli, že Taliani dajú ešte predtým svetu superšport poháňaný spaľovacím motorom. Nakoniec je z toho „2 in 1“. Inak povedané 33 Stradale, ktoré je poctou pôvodnému modelu z roku 1967 s dvojlitrovým osemvalcom, vznikne s klasickými agregátmi i ako elektromobil.
Tradičnejšia verzia dostala trojlitrový vidlicový šesťvalec twin-turbo s objemom 3,0 litra. Alfa tvrdí, že nejde o V6 Nettuno z Maserati MC20, ale evolučný stupeň pohonnej jednotky 2.9 V6 z Giulie a Stelvia Quadrifoglio. Automobilka uvádza výkon „viac ako 620 koní“, pričom motor je spárovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, elektronickým samosvorným diferenciálom a samozrejme pohonom zadných kolies. S manuálom tento model dostupný nebude.
Naproti tomu elektrické 33 Stradale dostalo tri motory a usporiadanie techniky z Maserati Granturismo Folgore. Ponúkne systémový výkon 750 koní, pohon 4x4 a batérie by mu mali zabezpečiť kombinovaný dojazd podľa WLTP 450 kilometrov.
Alfa uvádza pre obe verzie identickú maximálnu rýchlosť 333 kilometrov za hodinu, akceleráciu z 0 na 100 km/h „pod tri sekundy“, aj keď elektromobil podľa produktového manažéra Daniela Guzzafameho zvládne v skutočnosti stovku za dve a pol sekundy. Brzdná dráha zo 100 km/h má byť menej ako 33 metrov, čo je samozrejme tak trochu hranie sa s číslami a odkazom na označenie.
Základom oboch áut je hliníkový rám v tvare písmena H a karbónový monokok, ale z uhlíkového kompozitu je tiež strecha, rámy okien, zatiaľ čo zadné okno bolo kvôli úspore hmotnosti vyrobené z polykarbonátu. Váhu jednotlivých verzií Taliani neuvádzajú, ale podľa dostupných zdrojov by benzínová 33 mala mať hmotnosť okolo 1500 kg.
Podvozok tvorí zavesenie z dvojitých lichobežníkových ramien doplnených vinutými pružinami a aktívnymi adaptívnymi tlmičmi, ale nechýba ani výškovo nastaviteľná predná náprava, ktorá dovolí majiteľom do rýchlosti 40 km/h zodvihnúť prednú časť o 50 mm, aby nepoškodili karbónový nárazník so spojlerom.
O spomalenie novej Alfy sa starajú karbón-keramické brzdy Brembo so šesťpiestikovými hliníkovými strmeňmi vpredu a štvorpiestikovými brzdičmi vzadu. Automobilka dodáva, že medzi brzdovým pedálom a zvyškom systému neexistuje klasická mechanická väzba, ale funguje na princípe brake-by-wire, teda prenose elektrického signálu.
O ručnú výrobu všetkých 33 kusov sa postará milánska manufaktúra Carrozzeria Touring Superleggera a prvé auto sa dostane k zákazníkovi v polovici decembra. Všetky vozidlá budú potom dokončené najneskôr v roku 2026. Cena? Neoficiálne 2 milióny eur, čo znamená, že máme pred sebou historicky najdrahšiu Alfu Romeo.
Mimochodom... červená nie je jediná dostupná farba. 33 Stradale môže byť lakované modrou alebo tiež kombináciou bielej a červenej.
zdroj: Alfa Romeo