Marchionne ďalej hovorí o tom, že na nový sedan a SUV minuli už takmer dve miliardy eur. Celkový rozpočet koncernu FCA na oživenie športovej Alfy je spolu 5 miliárd eur.
Najväčšou zaujímavosťou sú však informácie ohľadom ukončenia prípravných prác na novom SUV značky. To by malo konkurovať nemeckým SUV, ako BMW X3, Mercedes GLC a Audi Q5. „Plán Alfy postupuje podľa plánu,“ hovorí Marchionne.
Marchionne však nespomenul názov auta. Zatiaľ ho poznáme len pod kódovým označením „Tippo 949“. Stredne veľké SUV bude stáť na platforme Giorgio rovnako ako sedan Giulia. V prvom SUV značky môžeme očakávať rovnaké motory ako v prípade sedanu. Od štvorvalcov až po šesťvalce. Samozrejmosťou budú benzínové, ale aj naftové motory.
Prvé SUV Alfy s názvom Kamal predstavili už v roku 2003. Výrobu nikdy neuskutočnili.
Investícia v miliardách eur
Marchionne ďalej hovorí o tom, že na nový sedan a SUV minuli už takmer dve miliardy eur. Celkový rozpočet koncernu FCA na oživenie športovej Alfy je spolu 5 miliárd eur. Peniaze šli zatiaľ na vývoj platformy Giorgio, nových pohonných jednotiek a na prípravu výroby vrátene nákladov na montážne linky.
Marchionne naznačil, že platformu Giorgio využijú aj pri iných značkách koncernu. Pravdepodobne má na mysli Chrysler a Dodge. Plány na oživenie Alfy však nekončia pri jednom sedane a jednom SUV. V roku 2017 má prísť väčší sedan, ktorý bude konkurovať autám ako BMW 5, Mercedes E a Audi A6. V rokoch 2017/2018 má debutovať aj kupé a kabrio verzia Giulie. Veľké SUV a dva kompaktné modely Taliani plánujú predstaviť v roku 2018.
Ambiciózny plán Alfy počíta do roku 2018 spolu s ôsmimi typmi v ponuke. Manažéri Alfy by radi videli predajné čísla na úrovni 400 000 áut ročne v roku 2018. Minulý rok však Taliani predali len necelých 70 000 kusov. V súčasnosti Alfa ponúka iba tri typy vozidiel: kompaktnú Giulettu, malé MiTo a dve športové verzie 4C.
Myslíte, že ambiciózny plán Alfy je reálny?