Alfa Romeo predstavuje obe novinky ako vozidlá modelového roka 2023, pričom ich spoločným znakom je prepracovaná vnútorná štruktúra predných svetiel. Jednotlivé segmenty (v konfigurácii 3+3) majú odkazovať na Tonale, v skutočnosti ale ide o reminiscenciu na klasickú Alfu SZ Zagato či koncept Proteo, čo nakoniec priznávajú v tlačovej správe i Taliani.
To podstatné je, že v predných svetlách sa ukrýva najnovší typ diódových maticových svetiel, modernizáciou ale prešli tiež zadné LED, trojuholníková mriežka chladiča i spodné nasávacie otvory v nárazníku.
V interiéri je najväčšou novinkou prechod na kompletne digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca a medzi jednotlivými režimami zobrazenia nájdete aj jeden s názvom Heritage, ktorý sa snaží z pixelov napodobniť staré klasické budíky zo 60. rokov.
Alfa obom autám nadelila technológiu bezdrôtovej aktualizácie softvéru (Alfa Connect) a permanentné online pripojenie vám okrem iného dovolí ovládať svoje auto i na diaľku prostredníctvom mobilného telefónu alebo „chytrých“ hodiniek.
Týmto dnes už Alfa Romeo asi nikoho neohromí, jednu zaujímavú novinku (po vzore z Tonale) ale Giulia a Stelvio prinášajú. To je technológia blockchainu, ktorú autá využívajú na vytvorenie takzvaných nezameniteľných tokenov. K čomu to je dobré? V tomto prípade na vytvorenie spoľahlivého digitálneho podpisu so záznamom servisnej histórie, ktorá by majiteľom mohla pomôcť zvýšiť zostatkovú hodnotu auta pri predaji a zároveň zvýšiť dôveru tých, ktorí si kupujú ojazdenú Alfu.
Už len tri motory
Čo naopak nepoteší, je pomerne významné osekanie ponuky motorov, navyše automobilka sa tejto časti oboch áut venuje len okrajovo. Pripomína, že základom bude diesel s výkonom 160 koní, ktorý sa bude kombinovať výlučne s pohonom zadných kolies. Naopak švorkolky budú dve – benzínová s výkonom 280 koní a druhá nafta naladená na 210 koní. Tým ale zoznam aktuálnych motorizácií (žiaľ) končí.
Prepracované modely by mali byť na trhu od februára 2023, pričom v predaji sa objaví tiež nový výbavový stupeň nazvaný Competizione. Pôjde o vrchol vychádzajúci z výbavy Veloce, prináša nový odtieň laku nazvaný Moon Light v kombinácii s červenými brzdovými strmeňmi a bude dostupný so všetkými motormi.
V prípade Stelvia vám Alfa pridá 21-palcové disky, audiosystém Harman-Kardon, kožou čalúnenú palubnú dosku a sedadlá s kontrastným červeným prešívaním a nechýbajú ani tmavšie okná či nápisy Competizione na predných blatníkoch i hlavových opierkach predných sedačiek.
zdroj: Alfa Romeo, Stellantis