Zaujímavá technika, ale priemerný výkon

Nová Junior Ibrida Q4 prináša úplne novú koncepciu pohonu všetkých štyroch kolies s tradičným názvom Q4. Skladá sa z prepĺňaného benzínoveho motora o objeme 1,2L a dvoch 48-voltových elektromotorov o výkone 21 kW (28 k). Jeden elektromotor je integrovaný v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke, druhý je namontovaný na zadnú nápravu. O chod týchto elektromotorov sa bude starať batéria s relatívne nízkou kapacitou len 0,42 kWh.  Predná a zadná náprava nie sú fyzicky prepojené. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že sa jedná o celkom výkonnú sústavu, no systémový výkon je len 107kW (145 k).
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Vybitá či nabitá, zadný pohon funguje vždy 

Alfa predstavila aj zásadnú novinku pre fungovanie nového systému Q4. Power Looping Technology, funguje tak, že aj keď sa batéria absolútne vybije a na ovládači DNA sa zvolí režim 4x4, automaticky sa aktivuje spaľovací motor, ktorý poháňa najmä predné kolesá, ale začne aj pomocou elektromotra integrovaného v prevodovke dobíjať batériu a zaručí, aby zadný elektrický motor mal dostatok šťavy na pohon zadných kolies.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

DNA má v sebe

Ibrida Q4 prvýkrát v segmente malých crossoverov dostala viacprvkové  zadné odpruženie Multilink. Čo to znamená? Lepší komfort a istejšia jazdná dynamika v kombinácií s novými jazdnými režimami dlho známeho ovládača DNA spája unikátny pôžitok z jazdy a maximálnu efektivitu. 4 jazdné režimy. Režim „Dynamic“ (D), určený pre športovú jazdu, poskytuje maximálny výkon, režim „Natural“ (N) je ideálny na každodenné jazdenie. Režim „Advanced Efficiency“ (A) optimalizuje efektivitu a režim „Q4“ je koncipovaný pre jazdu po povrchu s nízkou priľnavosťou.

Dá sa hovoriť o prémiovke?

Charakteristickým prvkom dizajnu modelu Junior Ibrida Q4 je trojuholníková maska chladiča vo vyhotovení„Leggenda“ s tmavou kosoštvorcovou mriežkou a svetlým kaligrafickým nápisom Alfa Romeo. Ďalšími typickými vonkajšími znakmi sú svetlomety Full LED a 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny. Interiér je obohatený prvkami premium ako kožený volant, parádne sedadlá Spiga, naviac vodičove elektricky nastaviteľné s masážnou funkciou. Keď sa zotmie, objaví sa aj ambietné osvetlenie s ôsmimi farbami zvýrazňujúce detailové prvky interiéru. Súčasťou štandardného vybavenia verzie Ibrida Q4 sú aj asistenčné systémyumožňujúce autonómnu jazdu úrovne 2, zadná parkovacia kamera so záberom 180°, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru s bezdotykovým senzorom a systém odomykania a štartovania bez kľúča.