Pri čítaní týchto riadkov je skepsa možno nie je celkom na mieste, no je pochopiteľná. Už snáď aj samotní manažeri značky musia chodievať do práce kanálmi, len aby sa od hanby nemuseli stretávať so všetkými tými, ktorým už pol desaťročia sľubujú, že Alfa Romeo ožije. Veci sa, žiaľ aj pre mňa osobne (pre mnohé Alfy mám naozaj slabosť a značku ako takú veľmi rešpektujem) dostali tak ďaleko, že jediné čo veci dokáže zásadne zmeniť sú už len hotové nové mašiny. Žiadne texty, skice, prototypy či sľuby už nezaberú. Tento rok už fanúšikovia cuore sportivo doklepú na prázdno, no už budúci by mal byť o poznanie iný. Zdá sa, že takto o rok by na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom mala Alfa Romeo predstaviť nový typ strednej triedy - konkurenta pre A4, rad 3 a triedu C.

Na prelome rokov 2015/2016 by mala byť aj v predaji. Nečakajte žiadne nové meno ako v prípade MiTo, ani trojčíselné označenie. Alfa siahne po tradícii menom Giulia, ktoré od roku 1978 nemá žiadna. Typy v strednej triede športovo ladených sedanov s nami boli po celý čas, v podobe typu 75, 155, 156 a 159. Interné označenie nástupcu tradície športových sedanov je Tipo 952. 

V Alfe Romeo pečú 3 nové koláče takmer súčasne. Prvým má byť v r2015 konkurent pre prémiovky strednej triedy Giulia s top verziou GTA s cca 480 - 500 k a zadným pohonom. Začiatkom r2016 má prísť konkurent pre stredne veľké SUV ako Q5, X3 a GLK a takto o dva roky by sme mali poznať konkurenta pre A6, rad 5 a triedu E.
Alfa Romeo Giulia skica

Dizaj ešte, samozrejme, nie je známy ani definitívny. No toto by nemuselo byť ďaleko od reality, čo poviete?

A to má byť len začiatok. Popri budúcoročnej Alfa Romeo 4C Spider má prísť aj supersilná verzia Giulia QV a GTA. Špeklulácie hovoria o pohone zadných kolies a max. výkone až 480 k. Pod kapotou má byť prepracovaný 3,0 - 3,3 l V6 biturbo z Maserati Ghibli. Teda práve tak, aby sa dalo nahánať s RS4, M3/M4 a C AMG. Pritom hmotnosť 4-dverového sedanu nemá presiahnuť 1500 kg. Čo sa bežných verzií týka, v ponuke má ostať prepracovaný 1,75 TBi motor z typu 4C s výkonom 240 k a tiež 1,4 liter turbo s ponukou 105 - 170 koní. Vylúčený nie je ani 2,2 litrový 4-valec s turbom. Samozrejme, pravej európskej značke nemôžu chýbať nafťáky. Alfa využije 4-valce a objemy 1,6 a 2,0 litra s výkonovým spektrom 105 - 210 k a pravdepodobne aj V6 diesel s 250 - 330 k. Niektoré z týchto motorov budú kombinovať so samočinnou dvojspojkovou prevodovkou TCT. 

Samostatným typom ponuky má byť konkurent pre Audi Q5 a luxusný sedan, konkurent pre A6, rad 5 a triedu E. Toto sú plánované 3 nové typy značky pre najbližšie 2 roky. 5 miliardová investícia má pomôcť zodvihnúť súčasné žalostné predaje z úrovne 74 000 ročne na 400 000 kusov ročne. Ambiciózne, no nie nedosihanuteľné. Len pre ilustráciu však, nemecké značky s ktorými afla chtiac-nechtiac musí zápasiť dnes už predávajú ročne okolo 1,5 milióna áut.


Alfa Romeo Giulia renderings Thorsten Krisch