Pod kapotou novej Alfy bude 1,8 litrový štvorvalec, ktorý vyprodukuje výkon 177 kW (240 k). Aj napriek tomu 4C dokáže v šprinte poraziť aj také mená ako Porsche Cayman S. Prečo? Taliani stlačili hmotnosť veľmi nízko. Alfa Romeo 4C bude vážiť bez náplní len 895 kg. Vďaka tomu je pohotovostná hmotnosť stále pod hranicou jednej tony. Pomer hmotnosti a výkonu teda predstavuje 5,06 kg/kW.
Alfa dosiahla nízku hmotnosť využitím hliníku, karbónu a špeciálneho kompozitného materiálu Sheet Moulding Compound (SMC). SMC je o 20 % ľahší ako oceľ, nepodlieha korózii a funguje aj ako tlmiaci materiál.
Športové kupé zvládne 100 km/h za 4,5 sekundy a vyprodukuje maximálku 250 km/h. Alfa ho bude vyrábať v rovnakej továrni, kde v minulosti vznikala limitovaná edícia 8C Competizione. Konečne od Alfy uvidíme pravé športové kupé.
Až 25 % celkovej hmotnosti kupé predstavuje karbón. Monokok z karbónu váži len 65 kg! Tento materiál okrem nízkej hmotnosti poskytuje vysokú tuhosť. Alfa prebrala technológiu stavby monopostov z Formuly 1. Vďaka nej dokáže zaradiť karbónový monokok do sériovej výroby pri relatívne nízkej cene. To znamená, že automobilka bude vedieť ročne vyrábať aj 3500 kusov tohto kupé.
Alfa použila hliník na brzdách. Ušetrila tak 8 kilogramov. Hmotnosť išla dole aj pomocou o 10 % tenších skiel. Ďalších 20 % chýbajúcej váhy má na svedomí polyuretán PUR-RIM, ktorý výrobca použil na blatníkoch a nárazníkoch. Materiál je veľmi trvácny a tvárny.
Alfa Romeo uvoľní prvé kusy v druhej polovici septembra. Ako prvá príde na rad Európa, kde skončí 1000 kusov. Okolo Vianoc dorazí 4C do Ameriky a potom do ďalších častí sveta. Úvodná verzia ponesie označenie Launch Edition a bude stáť 60 000 €.
Zdroj: carscoops.com
Prečítajte si aj: Konečne! Sériová, naozaj športová Alfa Romeo 4C