Priznávame, že by sme si to za normálnych okolností nevšimli, nemáme totiž vo zvyku sedieť každý deň nad cenníkmi a porovnávať ich so včerajšími číslami, bleskové zdraženie najnovšieho modelu Alfy Romeo však veľmi prehliadnuť nešlo.
Ešte začiatkom júla stála najlacnejšia verzia Tonale 1.5 e-Hybrid Super s výkonom 130 koní 34 800 eur, dnes je to 35 500 eur a s ohľadom na vývoj (nielen u Alfy) vám nemôžeme zaručiť, že vás na rovnaké peniaze vyjde aj zajtra. A podobné je to i v prípade vyšších výbav – za Sprint s rovnakou motorizáciou si miestne zastúpenie účtovalo 37 300 eur, aktuálne je to však už 38 050 eur.
Nový naftový model v zásade kopíruje ceny slabšieho benzín-elektrického prevedenia. Inak povedané, Tonale 1.6 MJet (alebo tiež 1.6 VGT-D) v základe stojí 35 500 eur.
Za tieto peniaze dostanete motor s výkonom 130 koní pri 3750 otáčkach za minútu a najvyšším krútiacim momentom 320 Nm pri 1500 ot./min. Diesel je párovaný výlučne so šesťstupňovým dvojspojkovým automatom TCT, stovku zvládne za 10,9 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je 194 km/h a priemerná spotreba podľa metodiky WLTP vychádza na 5,2 až 5,9 litra nafty na 100 kilometrov.
Druhou výbavou v poradí je Sprint za 38 050 eur a najvyššie postavenou verziou so vznetovým štvorvalcom je Tonale TI s cenou 40 600 eur. Veloce a Edizione Speciale sú naopak vyhradené len pre benzín-elektrické modely.
Detaily jednotlivých výbav opakovať nebudeme. Pomerne podrobne sú rozpísané v minulom článku, takže ak vás zaujíma, čo všetko majú najnovšie Alfy na palube a aké sú medzi jednotlivými modelmi rozdiely, neváhajte si prečítať starší text alebo sa rovno pozrieť do cenníka slovenského zastúpenia (pdf).
zdroj: Alfa Romeo