Spolu s najvýkonnejšími zástupcami radu 3 a 4 nám Alpina ukázala aj modernizované vznetové verzie D3S a D4S. V ich prípade sa nič zásadné nezmenilo, okrem dizajnových zmien podľa vzoru BMW, z ktorých vychádzajú. Nás skôr budú zaujímať tri nové modely, B3 GT, B3 GT Touring a B4 GT.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Najdôležitejšou zmenou je ďalšie zvýšenie maximálneho výkonu (už pri prvej modernizácii B3 motor dostal upgrade), tentokrát sme sa dostali k hodnote 389 kW (529 koní), krútiaci moment sa naopak nezmenil, ostáva na úrovni 730 Nm. Výkonom sa tak novinky Alpiny vyrovnali modernizovanému M3 Competition xDrive, vyššie stojí už len M3 CS. Naopak, krútiaci moment má Alpina stále o 80 Nm vyšší a to v porovnaní s ktoroukoľvek M3.

Identicky rýchle ako M3 CS

Samozrejmosťou je 8-stupňová automatická prevodovka a pohon všetkých kolies xDrive. Zlepšili sa tiež dynamické parametre. B3 GT zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a kombi za 3,5 sekundy. Naproti tomu BMW M3 Competition xDrive má v oboch prípadoch o desatinu sekundy horšie časy. 

Alpinu B3 GT dorovnáva len M3 CS s identickým zrýchlením z miesta na stovku za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť sedanu B3 GT je 308 km/h, kombi zvládne 305 km/h, to je vždy viac, ako ktorákoľvek M3 v súčasnej generácii (treba doplniť, že M3 majú elektronický obmedzovač nastavený na 250 km/h, respektíve 280 km/h s paketom M Drivers).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Alpina B4 GT Gran Coupe má tú istú pohonnú jednotku. Zrýchli s ňou z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximálne dosiahne 305 km/h. To je rovnaký čas, ako má aktuálne vynovená M4 Competition xDrive Coupe (keďže Gran Coupe M4 neexistuje). Rýchlejšie je len M4 CS, ktoré má až 405 kW (550 koní).

Dizajnové úpravy sú viditeľné obzvlášť na B4 GT, ktorá má odlišné svetlá v porovnaní s predchodcom. Samozrejmosťou je plaketa v interiéri s poradovým číslom vozidla. Sériové 20-palcové disky má aj B3 GT, nielen B4 GT. Sú lakované odtieňom Oro Tecnico a v rovnakej farbe môžete mať aj ďalšie detaily. Alpina prízvukuje, že zmenila nastavenie tuhosti tlmičov a naladenie pružín.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Alpina D3 S štartuje v Nemecku na hranici 81 900 eur za sedan a rovných 83 tisíc za kombi. Benzínové B3 GT kúpite od 101 700 eur v sedane alebo od 102 900 v kombíku. Vynovené D4 S má cenu 86 400 eur a B4 GT stojí 105 100 eur. Prvé autá by sa mali k zákazníkom dostať v priebehu novembra tohto roka.

zdroj: Alpina