Bežne po vzore rôznych automobiliek by ste mohli očakávať, že limitovka bude mať nejaké iné farebné odtiene, bohatšiu sériovú výrobu alebo väčšie kolesá a tým to hasne. Alpina však stále nie je len taký veľkosériový výrobca, a tak pod pojmom limitovaná edícia ponúkne viac výhod.

V prvom prípade je to motor. Radový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra vylepšili o pár koníkov navyše. K dispozícii tak máte 332 kW (452 k) a 680 Nm, čo je viac, ako má odchádzajúca M4 a nepatrne viac ako má verzia Competition. Motor je spojený len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a poháňa buď zadné (Coupe alebo Cabrio), alebo všetky 4 kolesá (Coupe). Alpina totiž nestavia na báze modelov M, ale na modeloch M440i. Aj preto môžu mať klasický automat či pohon xDrive.

Titánový výfuk Akrapovič

Dynamické parametre sú naozaj na úrovni, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 (Coupe RWD), 3,9 (Coupe AWD) alebo 4,3 sekundy (Cabrio). Maximálka leží na úrovni od 303 do 306 km/h, podľa modelu. Motorom sa to však nekončí. Alpina pre zákazníkov pripravila aj o 7 kg ľahší titánový výfuk od Akrapovič, športový podovozok alebo 20-palcové kované disky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V interiéri pribudli pádla pod volantom z ocele ofrézované na CNC stroji alebo len pre kupé dostupné športovo-škrupinové sedadlá s kombináciou koža/alcantara. Na výber je 5 farieb, najviac zaujme asi ohnivooranžová Feuerorange alebo zvláštna Grigio Medio (nedokážem určiť základný odtieň, som predsa chlap).

Samozrejmosťou je plaketka doplnená o poradové číslo x/99. Cena sa začína na 88 900 eur pre kupé, 91 800 eur pre štvorkolku kupé a 96 100 eur pre kabriolet. Vlk v rúchu baraňom tak odchádza pomaly s BMW 4 na automobilový dôchodok s veľmi vkusnou limitovkou.

Zdroj foto: Alpina

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov