Nemci okrem iného tiež prvýkrát použili označenie podľa príslušnosti k danej triede. Kým dovtedy sme tu mali upravené sedmičky s názvami ako B11 či B12, tentokrát novinku pomenovali Alpina B7.
Vychádzala z typového radu E65, predstaveného v roku 2001. Tento automobil si kvôli svojmu kontroverznému dizajnu veľa nadšencov nenašiel, mnohí zákazníci len neveriacky krútili hlavami. Niet divu, že vo svojej dobe došlo k nárastu predaja odchádzajúcej sedmičky (E38), zatiaľ čo objednávky E65 boli zo začiatku veľmi slabé.
Tak či onak, Alpina mala pred sebou jasne danú úlohu. Dizajnovo sa ich kreácia nemohla od predlohy zásadne odlišovať, preto si povedali, že spravia auto zaujímavým tým, čo bude mať pod prednou kapotou. Alpina B7 prišla dva roky po premiére bežnej E65, teda do vývoja v Buchloe investovali množstvo financií aj času.
Ako predlohu si vybrali verziu 745i so 4,4-litrovou atmosférickou V8 s maximálnym výkonom 245 kW (333 koní) a krútiacim momentom 450 Nm. Na výber vtedy bola už len 6-stupňová automatická prevodovka, tú v Alpine zachovali, prešla však úpravami. Zosilnený bol prvý i druhý rýchlostný stupeň, konštruktéri pridali silnejší hydromenič a upravili software.
Po prvýkrát kompresor
Najzuajímavejší bol ale samozrejme motor. Alpina tvrdí, že upravili blok (práve tento detail rozporujú niektoré zdroje, napríklad kanál M539 Restorations na YouTube), kľukový hriadeľ, ojnice i piesty. Odlišné by mali byť tiež hlavy a samozrejme celý sací trakt, do ktorého bol pridaný kompresor s medzichladičom stlačeného vzduchu. Ten bol pred chladičmi vpredu, medzi motorom a chladičmi zas silnejší elektrický vetrák. Výsledok mal 368 kW (500 koní) a 700 newtonmetrov.
Úpravou prešiel aj výfukový systém, pruženie a tlmiče. Brzdový systém dostal hardware z modelu 760i s dvanásťvalcom, teda kotúče s priemerom 374 mm vpredu a 370 mm vzadu. V interiéri ste mohli nájsť typické modré budíky, volant s logom Alpiny a radením Switch-tronic či prešívané sedadlá s logom značky. Exteriér ste si mohli doplniť o nápisy Alpina s pruhmi, ale zákazník mal možnosť objednať si auto bez týchto dodatočných polepov.
A dynamika? Sériová 745i šprintovala z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy. Alpina tento čas skrátila na 4,9 sekundy, čo bol lepší výsledok, ako zvládol vtedajší vrchol, teda BMW 760i s V12 (táto verzia potrebovala 5,5 sekundy). Maximálna rýchlosť nebola obmedzená a podľa značky presiahla 300 km/h. V dobových testoch ste sa dočítali o tom, že auto zvládlo 311 km/h, niektorí zákazníci tvrdili, že sa im podarilo dostať na hranicu 325 km/h.
Celkovo Alpina vyrobila 141 kusov v krátkej karosérii a 170 kusov v dlhej verzii. Existoval tiež model pre Spojené štáty, ktorý mal byť obmedzený na 1000 áut, produkcia však skončila po 800 kusoch. Motoricky to bolo takmer totožné auto, rozdiel bol napríklad v budíkoch alebo v tom, že nemala dodatočne vyrazené VIN číslo, jednoducho ste tu mali len pôvodné BMW VIN číslo so začiatkom WBA. Americké modely sú menej vzácne, tie európske sa dajú zohnať už od 20 tisíc eur. Veľa ich však na predaj nie je, ale to je pri málosériovej produkcii logické.
Zdroj: alpina.de, alpina-archive.de