Alpina B8 tu už bola
Prvýkrát Alpina názov B8 použila v spojení s inou triedou ako 8. Veľmi prekvapivo to bola trieda 3 generácie E36. Alpina po prvýkrát priniesla do tejto triedy V8 motor (bavíme sa o sériových výrobcoch), prevzatý z väčšieho modelu 540i. Konštruktéri vtedy museli upraviť 42 častí na karosérii, aby motor s príslušenstvom a výfukom dokázali implementovať do generácie E36.
Vývojári zmenili množstvo komponentov od sania cez piesty po olejové čerpadlo alebo pridali chladenie diferenciálu. Vo svojej dobe bolo auto rýchlejšie v pružnom zrýchlení, než vtedajšia M3. Pri zrýchlení na 100 km/h trocha strácalo aj pre ťažký motor a ťažší prevod v rozvodovke. Manuálna 6-stupňová prevodovka mala totiž tie isté prevodové pomery. Z 0 na 100 km/h to B8 zvládla za 5,6 sekundy a maximálka bola 280 km/h.
Súčasná B8 Gran Coupe
Vráťme sa však do súčasnosti a k novinke B8. Tá nemá s predchodcom okrem počtu valcov nič spoločné. Základom je teda BMW 8 Gran Coupe. Estetické zmeny vidíte na prvý pohľad. Teda odlišný predný nárazník s nápisom Alpina v spodnej časti, samozrejme aj ten zadný má odlišný spodný difúzor. 4 veľké okrúhle koncovky výfuku sú snáď v tomto prípade skutočné a nie „fejkové“.
Bočný pohľad odhalí veľké 21-palcové kované disky s tradičným dizajnom Alpina. Opäť sa vrátili samotné pukličky v strede kolesa, škoda však že prišli o vnútorný ventil na plnenie pneumatiky vzduchom cez jeden z 20-tich lúčov. Vpredu nájdeme 395 mm kotúče a vzadu 398 mm kotúče. V interiéri je to o detailoch ako volante s logom Alpina, nástupných lištách s logom Alpina alebo budíkoch so špecifickou grafikou. Alpina bez plakety s výrobným číslom ani nie je Alpina, tá je tu teda tiež.
Pod prednou kapotou nájdeme to, čo aj v prípade modelov B7, B5 či XB7. Voči prvým je však výkon motora zvýšený, rovnako pri XB7 na 457 kW (621 k) a krútiaci moment má rovných 800 Nm. S motorom je spojená len 8-stupňová automatická prevodovka a poháňa všetky 4 kolesá cez xDrive. Aj napriek takmer identickému výkonu, ako má M8 Competition GC a dokonca vyššiemu krútiacemu momentu je Alpina B8 GC pomalšia na 100ku o 2 desatiny sekundy, teda zrýchli za 3,4 sekundy. Odlišná situácia je v prípade maximálnej rýchlosti, Alpina totiž nepoužíva žiaden obmedzovač. Maximálna rýchlosť sa tak končí na hodnote 324 km/h. Pohotovostná hmotnosť nie je vôbec nízka, 2 175 kg už atakuje poriadne SUV.
Cena novinky podľa nemeckého konfigurátora sa začína na 161 200 eur. Samozrejme má B8 GC bohatú sériovú výbavu, avšak napríklad také laserové svetlá alebo odvetrávané sedadlá si musíte stále dokúpiť. Voči porovnateľnej M8 GC je to iba o málo vyššia cena, tá však skôr odráža individualitu modelu, ako nejaké veľké technické zmeny.
Zdroj: Alpina