Najprv to bola Alpina B5 GT, potom dvojica B3 a B4 GT. Posledné modely pred spojením výrobcu z Buchloe a materskou firmou BMW ku koncu roka 2025 konštruktéri upravia a pridajú im písmenká GT. Zatiaľ sa to netýkalo len končiacich SUV XD3 a XD4, veľké XB7 dostalo luxusnejšie orientovanú verziu Manufaktur.

Alpina B8 GT je však pravdepodobne nielen posledným modelom upraveného BMW radu 8, ale tiež poslednou novou Alpinou vyvinutou vo vlastnej réžii v Buchloe. Verzie B3 aj B4 už svoje top modely majú, XD3 a XD4 skončili bez úpravy a XB7 je skôr orientovaná na luxus a edícia Manufaktur to vystihuje.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motor ako v B5 GT

Pod prednou kapotou stále pracuje vidlicový 4,4-litrový osemvalec N63, na náhradu za motor S68 z dielní M neprišlo. Tento istý agregát nájdeme aj pod kapotou B5 GT a rovnako ako tam, aj tu ponúkne 466 kW (634 koní) a 850 newtonmetrov. Aj napriek takmer 2,2-tonovej pohotovostnej hmotnosti zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximálku má 330 km/h (rovnaký údaj, ako B5 GT).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Automobil bude stáť na 21-palcových 20-lúčových diskoch a na výber bude niekoľko lakov. Zaujímavosťou je dvojfarebné prevedenie s čiernou strechou, ktoré firma skombinuje len s typickým modrým či zeleným odtieňom Alpina. V prednej časti pribudli karbónové časti v nárazníku, odlišný je v porovnaní so štandardnou B8 i zadný difúzor. Na B-stĺpiku sa objavil nápis B8 GT. V interiéri nájdete kožu a alcantaru, samozrejmosťou je plaketa s poradovým číslom.

Zatiaľ čo z B5 GT technici vyrobili celkovo 250 kusov, v tomto prípade je produkcia limitovaná ešte o čosi prísnejšie. K zákazníkom sa dostane len 99 vozidiel, z toho iba 20 bude mať dvojfarebné lakovanie. Cena však bude astronomická a pôjde o vôbec najdrahší model značky. V Nemecku začína na hranici 225 tisíc eur a s príplatkami sa nový majiteľ hravo prehupne cez 250 tisíc eur.

zdroj: Alpina