Pod kapotou zostal pôvodný 3,0 litrový naftový radový šesťvalec. Motor je prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel typu twin-turbo.
Zmeny dizajnu prišli v podobe nového nárazníka, chrómovej mriežky chladiča, či nových LED svetlometov. Vzadu zmenili dizajnéri tvar LED svetiel a koncovky štyroch výfukov. Poznávacím znakom D3 zostali typické hliníkové disky Alpina Classic. V interiéri nájdeme kvalitné materiály ako sme pri značke Alpina zvyknutí. V základnej výbave po novom nechýba tempomat, parkovacie senzory a paket pre úložný priestor.
Verzia Touring je dostupná aj s pohonom xDrive
350 k a 700 Nm!
Pod kapotou zostal pôvodný 3,0 litrový naftový radový šesťvalec. Motor je prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel typu twin-turbo. Agregát produkuje výkon 257 kW (350 koní) a 700 Nm! S takouto silou vyštartuje malá trojka na stovku len za 4,6 sekundy. Maximálka leží pri 276 km/h. Výkon pritom putuje na zadnú nápravu cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF. Verzia Touring je dostupná aj s pohonom xDrive, s ktorým zrýchľuje na stovku o desatinku lepšie (4,5 s). Pohotovostná hmotnosť verzie sedan je 1585 kg, kombi s pohonom všetkých štyroch kolies vyženie váhu na 1725 kg.
Dôvod, prečo uprednostniť naftový motor pred benzínovým, je jasný – spotreba. Podľa tabuliek zožerie Alpina D3 Sedan len 5,3 litra na sto kilometrov. Verzia Touring má normovanú kombinovanú spotrebu na úrovni 5,4 l/100 km.
Alpina D3 má už v základnej výbave veľmi kvalitný interiér
Cena Alpiny D3 začína na čiastke 58 100 €. K dispozícii je samozrejme dlhá príplatková výbava. Záujemcovia o veľmi rýchly diesel si môžu napríklad priplatiť za diferenciál s obmedzenou svornosťou.
Zdroj: carscoops