V roku 2022 začalo to, čo postupne čaká všetky modely z Buchloe. Je ním ukončenie výroby bez priameho nástupcu, pričom prvým autom na „odstrel“ bola vtedajšia Alpina B7. Z novej generácie áut už upravenú Alpinu nekúpite a aj keď sa na niektorých stránkach objavujú informácie, že by s faceliftom súčasného radu 7 mal prísť aj upravený derivát s názvom Alpina, skôr to bude už pod patronátom BMW a nie samostatnej automobilky z Buchloe. Predsa len, do konca budúceho roka, keď vyprší aktuálna zmluva medzi obomi výrobcami, je nezmyslom upravovať, testovať a vyrábať pár kusov áut.
Ďalším v poradí bola benzínová päťka, respektíve najvýkonnejšia Alpina v histórii, B5 GT. Ďalej v ponuke ostával vznetový derivát, neskôr už len ako kombi. BMW však predstavilo túto karosériu z novej generácie a tak do minulosti prešiel aj vznetový ekvivalent z Buchloe. Aktuálne si tak nekúpite už ani Alpinu z vyššej strednej triedy.
Čo ešte ostáva v ponuke?
Pohľad na zmenšujúci sa zoznam áut je trocha na zaplakanie, avšak taká je realita. Čo si teda ešte môžete dnes kúpiť? Je tu benzínová B3 a B4 s trojlitrovým šesťvalcom a výkonom 364 kW (495 koní), prípadne ich vznetové ekvivalenty D3 S a D4 S s trojlitrovým biturbo šesťvalcom naladeným na 261 kW (355 koní). Tieto modely by po nedávnom facelifte trojky mohli vydržať do konca budúceho roka, B4 a D4 však majú nahnutú budúcnosť, keďže BMW predstavilo facelift radu 4. Otázne je, či sa v Alpine zaoberali aj modernizáciou, alebo po skončení výroby predfaceliftu skončia onedlho aj tieto autá.
Tento rok by sme mali spoznať nové BMW X3, teda aktuálne upravená Alpina XD3 s trojlitrovým 4-krát (!) preplňovaným vznetovým šesťvalcom a 290 kW (394 koní) skončí vo výrobe tiež v priebehu pár mesiacov. Verzia XD4 s identickým motorom by mohla vydržať do budúceho roka a počkať na príchod novej generácie X4.
Poslednou dvojicou, ktorá sa ešte vyrába, je veľké SUV XB7 a Gran Coupe B8, obe so 4,4-litrovými benzínovými V8 a výkonom 457 kW (621 koní). XB7 prešla modernizáciou v roku 2022, vo výrobe by mala ostať do konca fungovania automobilky, rovnako aj B8, ktorá prekonala facelift v rovnakom období. Budúcnosť je však pre automobilku už len v servise starších áut a produkcii náhradných dielcov.