Že Alpina s vývojom áut vo vlastnej réžii po roku 2025 končí, je viac menej isté. Práva na značku totiž kúpilo BMW a platná zmluva medzi nimi vyprší na konci budúceho roka. Nástupa Alpiny B5 sa neplánuje, rovnako to má byť aj s menšou B3 či SUV modelmi XD3 a XD4. Zmyslom bude predaj luxusnejších automobilov, teda modelov na báze sedmičky, osmičky či X7.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nástupca sedmičky by mal prísť s faceliftom aktuálnej generácie, XB7 sa však zatiaľ do dôchodku nechystá a pravdepodobne bude len „rebrandovaná“. Do akej podoby, to je otázne, avšak čo to naznačuje aktuálna Alpina XB7 Manufaktur, ktorá nahradila bežnú XB7 a ide o najdrahší model automobilky.

Najúspešnejší model

Pre značku je model XB7 mimoriadne dôležitý a úspešný, aj keď z toho asi nemajú až takú radosť pravoverní fanúšikovia Alpiny. Od roku 2020, kedy prišiel na trh, sa z neho predalo už 2880 kusov, čo z neho robí najúspešnejšie vozidlo značky (aj keď z niektorých minulých áut predali viac, nikdy to nebolo za tak krátke časové obdobie). Do Európy zamierilo len 550 kusov, teda hlavný trh je jednoznačne USA či Čína. Pre modelový rok 2025 si tak preň Alpina pripravila refresh s prívlastkom Manufaktur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Veľké kolesá a zopár plakiet

Do série sa dostali 23-palcové kované disky s klasickým dizajnom 20 lúčov, doteraz to boli 21-palcové. Na výber sú dve vonkajšie línie, kde vám drobnosti dotvoria celok v saténovej alebo čiernej farbe. Zákazník si bude môcť vybrať z klasickej farby Alpina Blue, Alpina Green a rôznych Individual ako Gunmetal II, Jerezschwarz, Orinoco, Malachitgruen či Wildberry. Interiér doplnia odznaky na hlavových opierkach či na koberčekoch. Nové plakety začnú s číslovaním od 0 pretože tu pôjde podľa značky o nový model Manufaktur.

Pod prednou kapotou sa nič nezmenilo, stále je tu 4,4-litrový V8 generácie S68 s výkonom 457 kW (621 koní) a 800 Nm. Rovnaká tiež zostáva dynamika, teda z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,2 sekundy a maximálka je 290 km/h. Zatiaľ čo bežná XB7 začínala v Nemecku na 170 tisíc eur, za aktuálne jedinú dostupnú XB7 Manufaktur dáte už minimálne 190 500 eur.

Zdroj: Alpina

 
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov