Ak ste chceli práve napísať veď je tu Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid, tak práve Cayenne nie je konkurencia pre veľkú X7 a rovnako ani nie pre GLS. A ani Q7 neponúka takto rýchle auto, aj keď SQ7 je bezpochyby veľmi rýchly model. Ešte sa ponúka Bentley Bentayga W12 Speed, tá už bude ale hierarchiou ešte vyššie, predsa W12 je W12.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Alpina dávnejšie tvrdila, že automobil, ktorý vychádza z predného pohonu, nikdy neupravia. Avšak opačným smerom, obrovské SUV nie je žiaden problém. Éru s SUV modelmi započali s minulou generáciou X3 vo vznetovom prevedení. V marci 2013 predstavili prvú XD3 Biturbo, ktorá bola zároveň prvým SUV v ponuke Alpiny.

Prvé SUV od Alpiny, model XD3 Biturbo.

Vcelku očakávane, Alpina vtedy zvolila vznetový trojlitrový radový šesťvalec, model vychádzal z bežnej X3 35d. Aj v tomto prípade zostali vnútornosti motora pôvodné, upravilo sa chladenie a softvér, po úprave mal automobil 258 kW (350 k) a 700 Nm. Na 100 km/h zrýchlil za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť bola 253 km/h. V ďalšej generácii, teda aktuálnej X3, pokračovali tiež s modelom XD3, pridali však aj kupé verziu XD4.

Alpina XB7 je však omnoho väčšia a podľa označenia B v názve spaľuje benzín. Pohonnou jednotkou je 4,4-litrový zážihový V8, ktorý nájdeme aj napríklad v B5 či B7. Tu má však mierny „doping“ a ponúkne 457 kW (621 k). Krútiaci moment 800 Nm však zostáva rovnaký, dokonca ho motor dosahuje pri rovnakých otáčkach. Motor poháňa všetky 4 kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku.

Aj napriek pohotovostnej hmotnosti až 2655 kg dokáže akcelerovať na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximálna rýchlosť leží na hranici 290 km/h. Konkurent z Affalterbachu ponúkne napríklad 450 kW + 16 kW z elektromotora (612 k + 22 k), zrýchli na 100 km/h za rovnaký čas, avšak maximálka je obmedzená na 250 alebo 280 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Za 12 litrov

Koho by snáď zaujímala spotreba, tak priemer Alpina píše na rovných 12 l/100 km. Automobil stojí na 21-palcových diskoch, avšak s dizajnom lúčov v tvare 5x4. Tie originálne 20-lúčové kolesá sú za príplatok, majú priemer 23 palcov, vpredu s pneu 285/35 a vzadu 325/30. Keď uvidíte sériové a príplatkové, ani sa nebudem čudovať, ak všetky XB7 vyjdú z fabriky na 23-palcových originálnych diskoch. Predné brzdy majú priemer 395 mm, tie zadné sú ešte o kúsok väčšie, majú 398 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Samozrejmosťou je vzduchový podvozok, jemná koža Lavalina, plaketa Alpina v interiéri, či nášľapné prahy s nápisom Alpina. No a nakoniec cena. Tá v Nemecku začína na 155 200 eur, zatiaľ čo také BMW X7 M50i na 115 400 eur. To je už vcelku slušný rozdiel, avšak titul najvýkonnejšej Alpiny či v tejto triede najväčších SUV aj jedno z najrýchlejších áut, to už za to stojí. Alebo nie?

Zdroj foto: Alpina