Prechod BMW k prednému náhonu prijali priaznivci značky s veľkou nevôľou. Tradičný nemecký výrobca bol dlhé roky známy klasickým usporiadaním pohonu, teda pozdĺžne uloženými motormi a zadným náhonom. Vyváženie tohto druhu pohonu vyladili v Mníchove takmer k dokonalosti a aj zo „zadokoliek“ dokázali urobiť športové modely schopné na suchých cestách konkurovať autám s pohonom všetkých kolies. S príchodom modelov s predným náhonom sa však zažité poriadky zmenili.

BMW s predným náhonom majú smolu, spoločnosť Alpina ich upravovať nebude.

Začalo to BMW 1500

Príbeh značky Alpina začína kdesi okolo roku 1962, keď istý Burkard Bovensiepen prišiel s dvojitým karburátorom pre vtedajšie BMW 1500. Auto touto úpravou získalo väčšiu pružnosť aj výkon, zachovalo si však komfort pôvodnej verzie a stalo sa tak zaujímavým, že sa to zapáčilo aj vtedajšiemu šéfovi predaja BMW, Paulovi Hahnemannovi. Dvojitý karburátor obratom zaradili do oficiálneho príslušenstva fabriky a zákazníkom naň poskytli klasickú továrenskú záruku. To Bovensiepena motivovalo k založeniu vlastnej spoločnosti Alpina zameriavajúcej sa na zušľachťovanie rýchlych BMW. A takou ostáva dodnes. Jej produkty v podstate predstavujú komfortnejšiu a exkluzívnejšiu alternatívu s športovým verziám divízie M.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Predný náhon? Ďakujeme, nie

O zákazníkov upravených verzií originálnych BMW Alpina núdzu rozhodne nemá. Aj keď nejde o nijak lacnú záležitosť, za luxus, precízne naladené motory aj jazdné vlastnosti si nároční zákazníci veľmi radi zaplatia. S kúpou Alpiny navyše dostávajú istotu, že rovnaké auto na ceste tak skoro nestretnú. S príchodom modelov BMW s predným náhonom však Alpina prehodnotila svoje aktivity a do ich úprav neinvestuje ani cent. „Nemáme to v pláne,“ uviedol súčasný šéf Alpiny, Andreas Bovensiepen.

Môžu za to aj emisie

Predajný potenciál upravených modelov BMW s predným náhonom (X1, X2, rady 1 a 2) je skrátka príliš malý na to, aby sa v Alpine pustili do ich rozsiahlych úprav. Nejde len o úpravy karosérie, či podvozku, najviac starostí a financií dnes odčerpáva modifikácia pohonných jednotiek. Práve prísne emisné limity zvýšili náklady na ich úpravy natoľko, že aj úpravcovia musia premýšľať, do ktorého modelu investovať.  A BMW s predným náhonom majú smolu. Predáva sa ich skrátka málo a ich „prerábka“ na exkluzívny tovar by sa spoločnosti Alpina finančne nikdy nevrátila.