Napriek tomu, že sa Fernando otočil Alpine chrbtom a podpísal viacročnú zmluvu s tímom Aston Martin, automobilka mu pripravila poctu v podobe špeciálnej série A110 R, ktorá nesie jeho meno. Symbolicky bude vyrobených len 32 kusov, ktoré majú symbolizovať 32 Alonsových víťazstiev, ktoré doposiaľ v F1 získal. Mimochodom, viete, kedy sa známy Španiel prvýkrát ukázal v kráľovskej disciplíne motoristického športu? Starší z vás si možno spomenú, no pre mladšiu generáciu pripomeniem, že to bolo v roku 2001 v rámci Veľkej cene Austrálie, vo farbách tímu Minardi. Dnes už 41-ročný Fernando pritom dáva jasne najavo, že sa do dôchodku ešte nechystá.
V čom sa líši od štandardnej A110 R?
Keďže ide o limitovanú edíciu s veľmi nízkym počtom chystaných kusov, cenovka je v tomto prípade astronomická. Tá totiž vo Francúzsku činí až 148 tisíc eur, čo je o neuveriteľných 43 000 eur viac, ako si Alpine pýta za štandardné „eRko“. Novinka je exkluzívne k dispozícii v matnom modrom vyhotovení, ktoré odkazuje aj na špeciál Alpine F1. Francúzska trikolóra po stranách vozidla je nahradená pre Alonsa typickými farbami (modrá, žltá, oranžová), pričom poslednú menovanú po novom nájdeme na istých komponentoch aj v interiéri. V ňom sa mimochodom vyníma aj Alonsov podpis vyšitý na hlavových opierkach predných sedadiel.
Azda najväčšou zmenou je kapota z uhlíkových vlákien, ktorá je tiež nastriekaná matnou modrou. Exkluzívnosť tohto modelu okrem iného pripomína aj špeciálna plaketa s číslovaním a tienidlo, ktoré nesie Fernandove motto: „Vždy existuje viac ako jedna cesta na vrchol hory.“ To však nie je všetko. Ak sa stanete jedným z 32 šťastných majiteľov, dostanete tiež ručne podpísanú repliku Alonsovej prilby.
Pod kapotou nenastali žiadne zmeny, takže dostanete preplňovaný štvorvalec s objemom 1,8 litra. Ten ponúka výkon rovných 300 koní a maximálny krútiaci moment 340 Nm. Samozrejmosťou je aj o 10 mm nižšia svetlá výška v porovnaní s bežnou A110 a 18-palcové karbónové kolesá s brzdami Brembo.
Zdroj: Alpine