Športová značka skutočne tvrdí, že A390 (zatiaľ ako koncept, teda Beta) má byť koncipovaná ako „väčšia A110 pre päť cestujúcich“, ktorá spája karosériu kupé či fastbacku so zodvihnutým podvozkom a nadpriemernou jazdnou dynamikou.

Sériový automobil využije modulárnu platformu AmpR Medium, ktorú majú tiež Renaulty Scenic a Megane s prívlastkom E-Tech, Alpine však mieri na najluxusnejšie autá v segmente.

Zástupcovia francúzskej firmy neváhali porovnať svoj crossover s novým elektrickým Porsche Macan a zároveň so štvorvalcovým kupé A110 a tvrdia, že trojmotorový systém (dve jednotky vzadu, jedna vpredu) v kombinácii s aktívnym vektorovaním krútiaceho momentu poskytne A390 „dynamiku ľahkého automobilu“.

Alpine hovorí, že väčšina elektromobilov ohromuje hlavne zrýchlením v priamke. A390 má však mať rozvinuté schopnosti a predviesť obratnosť i v zákrutách.

Beta verzia je približne z 80 percent podobná budúcemu sériovému modelu, ktorý dorazí na trh už v roku 2025. Predpokladáme, že štylistické oddelenie kompletne zmení hlavne interiér, zatiaľ čo exteriérový dizajn bol inšpirovaný napríklad konceptom Alpenglow z roku 2022, ktorý mal ale vodíkový spaľovací motor.

Ani slovo zatiaľ nepadlo o možných výkonoch, batérii či dojazde, Alpine ale ústami šéfa vývoja, Roberta Bonetta, priznáva, že ambíciou značky nie je postaviť najrýchlejší elektrický crossover ani s najväčším dojazdom. Veľká batéria by totiž zásadne zvýšila hmotnosť a zároveň zhoršila ovládateľnosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

zdroj: Alpine