Športová značka skutočne tvrdí, že A390 (zatiaľ ako koncept, teda Beta) má byť koncipovaná ako „väčšia A110 pre päť cestujúcich“, ktorá spája karosériu kupé či fastbacku so zodvihnutým podvozkom a nadpriemernou jazdnou dynamikou.
Sériový automobil využije modulárnu platformu AmpR Medium, ktorú majú tiež Renaulty Scenic a Megane s prívlastkom E-Tech, Alpine však mieri na najluxusnejšie autá v segmente.
Zástupcovia francúzskej firmy neváhali porovnať svoj crossover s novým elektrickým Porsche Macan a zároveň so štvorvalcovým kupé A110 a tvrdia, že trojmotorový systém (dve jednotky vzadu, jedna vpredu) v kombinácii s aktívnym vektorovaním krútiaceho momentu poskytne A390 „dynamiku ľahkého automobilu“.
Alpine hovorí, že väčšina elektromobilov ohromuje hlavne zrýchlením v priamke. A390 má však mať rozvinuté schopnosti a predviesť obratnosť i v zákrutách.
Beta verzia je približne z 80 percent podobná budúcemu sériovému modelu, ktorý dorazí na trh už v roku 2025. Predpokladáme, že štylistické oddelenie kompletne zmení hlavne interiér, zatiaľ čo exteriérový dizajn bol inšpirovaný napríklad konceptom Alpenglow z roku 2022, ktorý mal ale vodíkový spaľovací motor.
Ani slovo zatiaľ nepadlo o možných výkonoch, batérii či dojazde, Alpine ale ústami šéfa vývoja, Roberta Bonetta, priznáva, že ambíciou značky nie je postaviť najrýchlejší elektrický crossover ani s najväčším dojazdom. Veľká batéria by totiž zásadne zvýšila hmotnosť a zároveň zhoršila ovládateľnosť.
zdroj: Alpine