Najlepší príestor pre vylepšovanie spotreby ponúkajú hybridy.
Práve americké testy agentúry EPA (Enviromental Protection Agency) dnes poskytujú oveľa hodnovernejšie čísla ako tie naše. Američania ich však chcú zdokonaliť a priblížiť skutočnému svetu ešte viac.
Môžu za to najmä machinácie s normovanou spotrebou, ktorej sa dopúšťali samotné automobilky. Na ich pomery často dochádzalo k vytváraniu absolútne nepresných a prikrášlených výsledkoch. Tohto konanie sa pred časom dopustil Hyundai, Kia a nedávno aj Ford, ktorý chcel takto vylepšiť imidž svojich hybridov.
Reálnu spotrebu sa nedozviete ani z amerických, ani z európskych testov. Tie naše sú však viac odtrhnuté od reality.
Americké testy zabezpečuje a vykonáva EPA (Enviromental Protection Agency).
Časť skúšok aj mimo laboratória
EPA si však povedala, že stačí. Chce udržať dôveryhodnosť testov v očiach verejnosti. Po novom testy možno budú obsahovať aj skúšky v reálnej premávke. Časť skúšok by teda mala podľa prvotného návrhu prebiehať aj mimo laboratória.
Testy tak reálnejšie odzrkadlia valivý odpor pneumatík alebo aerodynamický odpor. Aj toto riešenie má však svojich odporcov. Testy spotreby teda budú závisieť aj na teplote, nadmorskej výške alebo kvalite asfaltu. Začínajú teda zaznievať hlasy, že ani takéto testovanie nebude úplne objektívne.
Každopádne, snaha o vylepšenie testov je sympatická. Aktuálne však ide len o návrh, ktorý ešte musí prejsť schvaľovacím procesom. V prípade jeho úspechu by však americké testy poskytovali oveľa reálnejšie výsledky ako európske. V Európe by sme sa v tomto prípade mohli nechať inšpirovať a urobiť niečo aj s našimi testami.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: EÚ zistila, že normovaná a reálna spotreba nesedí. Obviňuje automobilky