Poviete si, samoúčelné divadlo a zbytočný cirkus okolo auta, ktoré nemá šancu na sériovú výrobu. Omyl, v tomto prípade ide o niečo väčšie, než sa zdá. Američania sa totiž pripravujú na masovú elektrifikáciu a práve Chevrolet K5 Blazer je krásnou ukážkou toho, ako ju reálne dosiahnuť.
Z výstavy medzi ľudí
Elektrický retro Chevrolet K5 Blazer vychádza z benzínovej verzie modelu Chevrolet Blazer 6.6 V8 (185 k) z roku 1977, jeho veľký motor však konštruktéri nahradili pohonnou elektrickou jednotkou eCrate naladenou na výstupný výkon 200 koní. Ide o novú modulárnu pohonnú jednotku kombinujúcu spomínaný trakčný elektromotor, akumulátory s kapacitou 60 kWh, káblové zväzky, ovládače a vodný chladiaci okruh slúžiaci na chladenie trakčných batérií a vykurovanie kabíny. Podľa konštruktérov je eCrate pripravený do výroby a v roku 2021 sa začne vo väčšom objavovať na trhu. Práve pomocou tohto modelu sa dá na elektrické auto prestavať takmer akýkoľvek doterajší model, či môže slúžiť na pohon úplne nových elektrických áut. Myšlienka je jednoduchá – jeden jednoduchý a univerzálny elektrický pohon kombinovaný s viacerými karosériami (aj úplne odlišnej konštrukcie).
Nový modulárny pohon eCrate údajne bude možné zastavať do viacerých starších aj úplne nových áut.
Zaujímavosťou predstaveného elektrického modelu Chevrolet K5 Blazer je to, že konštruktéri tu elektrický pohon kombinujú s klasickým štvorstupňovým automatom a pôvodným pohonom všetkých kolies. Auto si tak zachováva klasický prevodový mechanizmus a k zmene dochádza skutočne len na poli pohonu. Aj to by malo v konečnom dôsledku pomôcť masovejšiemu rozšíreniu elektrického pohonu v USA, ako totiž tvrdí Chevrolet, elektromobil nemusí byť vždy len extrémne drahé auto prešpikované najmodernejšími technológiami. Podľa Američanov nemusí byť cesta k elekromobilite taká drahá a nedostupná, ako to neraz predvádza pravidlami a obmedzeniami zviazaná Európa.