Celkové predaje Fordu nie sú v tomto roku také ideálne, ako by si vedenie koncernu iste predstavovalo, ak ale americkej značke niečo robí radosť, tak je to záujem o nový model Bronco. Ten je v Spojených štátoch predávaný v „soft“ verzii s dodatkom Sport i robustnejšom, predovšetkým na terén orientovanom prevedení s klasickým označením Bronco. V oboch prípadoch ale v učtárni automobilky naskakujú parádne čísla a zákazníci musia na dodávky čakať zhruba rok.
Jim Farley, aktuálny generálny riaditeľ Fordu, pritom verí, že by výsledok mohol byť ešte lepší, ak by sa Bronco predávalo aj v Európe. Že to nie je reálne? V rozhovore s britskými kolegami z magazínu Auto Express to Farley už ani jasnejšie povedať nemohol: „Vlastne len čakám, až sa Ford Europe rozhodne, či Bronco chce alebo nie.“
Proti Jeepu i Land Roveru
Najvyšší šéf modrého oválu je presvedčený, že by Bronco dokázalo zapadnúť do súčasnej európskej ponuky terénnych áut, čím mal na mysli nielen Jeep Wrangler ale tiež nový Land Rover Defender. Problém je akurát v tom, že Bronco neexistuje s pravostranným riadením, ale Farley verí, že by ho Briti prijali aj s volantom vľavo.
Asi najväčším problémom možného uvedenia Fordu Bronco na európskom trhu je samozrejme jeho súčasná ponuka motorov. Americkí zákazníci úspornejším naftovým agregátom príliš neholdujú, takže sa reinkarnovaná legenda predáva výlučne so zážihovými pohonnými jednotkami. Základom je 2,3-litrový preplňovaný EcoBoost s výkonom 274 koní a krútiacim momentom 441 Nm, zatiaľ čo na vrchole nájdete turbo V6 s objemom 2,7 litra, výkonom 314 koní a 542 Nm.
Diesel ale tiež hybrid by ste pod prednou kapotou hľadali márne, benzínový štvorvalec by sa však teoreticky uchytiť mohol, respektíve chystaná vrcholná verzia Bronco Raptor s 3.0 V6 turbo s odhadovaným výkonom 400 koní. Ford údajne zvažuje i elektrický variant, ktorý by európske predaje nezaťažil pokutami za emisie. Otázkou ale je, či sa skutočne vyvíja, alebo ide len o prianie tých, ktorí by Bronco chceli vidieť na našich cestách.
zdroj: AutoExpress, Ford