Koncern Volkswagen pred pár dňami zorganizoval v rakúskom Zell am See akciu nazvanú Ice Race. Okrem hromady historických unikátov rôznych značiek mal práve na tomto mieste svetovú predpremiéru medzigeneračne modernizovaný VW Golf R.
Kým štandardné verzie Golfu, vrátane prevedení eHybrid, GTE, GTI či R-Line, nám automobilka predstavila v priebehu minulého týždňa, „eRko“ vyrazilo do Rakúska v maskovacej fólii.
Výkon by mohol poskočiť na hranicu 340 koní
Nemci prezradili, že z vrcholnej verzie strnú kamufláž v polovici roka 2024, aj naďalej môžete počítať s pohonom oboch náprav a nepochybujeme, že sa v základoch nezmení ani technika namontovaná pod prednou kapotou. Otázkou je, aké budú jej parametre.
Golf R mal pred faceliftom (podobne ako GTI či GTI Clubsport) preplňovaný benzínový dvojliter TSI naladený na 320 koní. Tesne pod ním bol Clubsport (300 koní v kombinácii s pohonom predných kolies) a z druhej strany ponuku uzatvárala špeciálna limitovaná edícia R Performance 4Motion s výkonom 333 koní.
Ambasadorom značky je okrem iného aj známy nemecký pilot Hans-Joachim Stuck.
Volkswagen medzičasom zvýšil výkon modernizovaného GTI z 245 na 265 koní, je preto dosť možné, že sa budú k vyšším číslam posúvať tiež modely stojace nad ním. V prípade Golfu R by to mohlo byť buď 330 alebo 340 koní a časom by automobilka mohla okoreniť ponuku aj prevedením Performance, ktoré by teoreticky malo atakovať hranicu 350 koní.
zdroj: VW