Za predpokladu, že karoséria nebola nikdy opravovaná, možno aspoň raz niečím ošetrená, tak s týmito autami budete mať problémy s koróziou minimálne.

Audi 80 a A4 

Audi a ich pozinkovanie nemá chybu. Povedzme taká 80 B3 a B4 z prelomu 80. a 90. rokov. V porovnaní s Passatom tejto generácie boli na tom podstatne lepšie. Rovnako A4 B5 vs. Passat B5. Ako jedni z prvých začali vo veľkom používať hliník, A8 D2, A2 a i...

BMW 5 E60/61

Tam, kde bolo BMW v 90. rokoch s antikoróznou ochranou vieme z minulého článku. Výrazný skok sa podaril pri type BMW 5 E60 a E61. Rovnako ako u vyššie spomenutého Audi, aj tu sa začal používať hliník vo väčšom rozsahu. Tento model do nášho rebríčka zapadá práve preto, lebo najstaršie kusy už oslavujú 15 rokov. 

Citroën

Pamätáte si na prvú Xsaru, Xsaru Picasso, alebo povedzme aj C5ku prvej generácie? Tie autá sú priam neskutočne zdravé v porovnaní s konkurenciou. Tiež však majú slabé miesta, na ktoré sa treba pri kúpe zamerať. 

Fiat Stilo

Pýtate sa, čo tu toto "čudo" robí? Ale no ták, veď to je celkom pohľadné auto, ako v trojdverovej karosérii, tak v kombíku. Navyše v kombinácii s JTD motormi to je fajn prvé vozenie... Až na tú elektriku. Zatiaľ čo Punto plakávalo u zváračov a klampiarov, Stilo dostalo celopozinkovanú karosériu. 

Peugeot

Treticu všetkých áut na "F" uzatvára Peugeot. Autá ako 306/405/406/605 a novšie na koróziu vzhľadom na konkurenciu veľmi netrpia. Áno, nájdete hrdzavé kusy, ale to sú vizitkou majiteľa. Aj tieto kusy však majú svoje slabšie miesta! Ak sa niekto aspoň raz, dvakrát za 20 a viac rokov staral, tak nájdete extrémne zachovalé kusy. 

Saab a Volvo

Čo majú spoločné? Keď to tak laicky poviem, že obe sú synonymom švédskej ocele, tak klamať nebudem. Tieto autá hrdzaveli minimálne. Pozrite sa na povedzme 850ku, alebo S60 či V70 z 90. a neskorších rokov. Podobne je na tom aj Saab z tohto obdobia. Keď nejakú hrdzu na pôvodných autách nájdete, bude to ľahko riešiteľné. 

Foto: stipt polish point; bmwblog.com, allegro