„Mapy nepoznajú všetky ulice. Dva dni zatvorené Strečno, ale vyhľadaná trasa vás pošle cez Strečno,“ píše ďalší používateľ.

V dobe existencie navigácií Waze, Google Maps, či Sygic a mnohých ďalších je nepochopiteľné, prečo prichádza štát s vlastnou verziou. Minister dopravy Arpád Ersék ešte pri spustení argumentoval tým, že takúto povinnosť nám uložila Európska únia. Ale toto tvrdenie je nepravdivé! Únia len definuje aké dáta by malo Slovensko zbierať a nie to, akým spôsobom sa bude o ne deliť s užívateľmi. Štát mohol radšej zdieľať informácie z dopravy s inými komerčnými službami, ktoré majú omnoho väčší záber.


A koľko nás stál tento systém vrátane zberu dát (čo je najväčšia nákladová položka), webu odoprave.info a aplikácie O doprave? 14,2 milióna eur a to nie sú konečné výdaje. Ročná prevádzka systému nás bude stáť približne 1,5 milióna eur. Hlavnou výhodou štátnej aplikácie majú byť informácie, ku ktorým nemajú komerčné mapy prístup, ako napríklad rozmiestnenie pluhov, dáta o pohybe kamiónov (z mýtneho systému), či aktuálne uzávierky. No realita je úplne iná, stačí si prečítať pár komentárov pod aplikáciou.

Štátny dopravný systém O doprave je zbytočný - Appka za 14 miliónov

Hodnotenia užívateľov aplikácie O doprave v obchode Google Play hovoria za všetko

„Táto s*ačka je súčasťou systému za 14 mil. €. Je to obyčajná ficovina. Už niekoľko týždňov sa nepluhuje, ale podľa tejto s*ačky je mesto plné pluhov,“ komentuje aplikáciu jeden z užívateľov. „Mapy nepoznajú všetky ulice. Dva dni zatvorené Strečno, ale vyhľadaná trasa vás pošle cez Strečno,“ píše ďalší používateľ.


Negatívne komentáre nie sú ojedinelé, skôr naopak. Vyše dva mesiace po spustení má aplikácia v online obchode Google Play mizerné hodnotenie 1,4 z 5 hviezd. Appka za 14 miliónov má nefunkčné GPS (komerčné appky pritom v rovnakých podmienkach fungujú), neaktuálne informácie, zlú intuitívnosť, či logiku ovládania.


Niektoré softvérové problémy s aplikáciou medzitým vývojári opravili, ale aj tak to nič nemení na zbytočnosti investície. A koľko ľudí vlastne štátny systém používa? Denne približne 350 cez aplikáciu a web navštívi okolo 950. V krajine, kde chýbajú diaľnice a mnohé cesty vyzerajú ako ementál, by sa dali naše peniaze využiť podstatne lepšie. Fakt nechápem, na čo sa pchá štát tam, kde funguje výborne súkromný sektor...