Pomer výkonu ku hmotnosti Arielu Nomád bude asi 4-krát väčší ako má Land Rover Defender a to najmä vďaka hmotnosti okolo 700 kg.
Nomád bude mať za sedadlami 2,4 litrový, 200 koňový štvorvalec.
Nomád bude vychádzať s rovnakej koncepcie ako Atom. Jeho kostru bude tvoriť ručne zváraný trubkový, rebrinový rám. Na rozdiel od cestného Atomu mu však pribudne výrazná ochrana posádky pri prevrátení. Hoci bude aj tento super ľahký off-road, stále iba minimálne kapotovaný, samotný rám vytvoril A-stĺpiky a Nomád dostane aj čelné sklo. Okrem toho bude celý automobil chránený, celkom logicky najmä zospodu. Veľa technických sústav, ako napríklad prístrojový panel, či pedále alebo kabeláž pochádza s úspešného a overeného Atomu. Hlavný rozdiel nájdeme na podvozku. Táto britská bugina je samozrejme o dosť vyššie, za čo vďačí najmä pruženiu s väčším zdvihom a serióznym terénnym pneumatikám. Počas testovania mali jazdci na Nomádoch obuté pneumatiky rozmeru 235/70 R15, čo sa ukázalo ako ideálna kombinácia. K dispozícii, však budú aj iné rozmery. Pohonná jednotka bude aj v tomto prípade uložená priečne, za sedadlami. Nebude to však, ako by sme mohli očakávať 2,0 litrový štvorvalec z Civicu Type-R, ako v Atome. V tomto prípade zvíťazil objem a terénny Ariel bude poháňať 2,4 litrový štvorvalec, s výkonom na úrovni 200 koní, rovnako od Hondy. Štandardom bude 6-stupňová manuálna prevodovka a mechanický samosvorný diferenciál. Automobilka však, v rámci príplatkovej výbavy, sľubuje aj sofistikovanejšiu techniku. Čo je však dôležité, aj napriek terénnym ambíciám a schopnostiam Nomád nedostane pohon 4x4. Aj on rovnako ako Atom bude pravoverná, ľahká zadokolka. Hmotnosť produkčnej verzie by pritom mala zostať na úrovni 700 kg.
"Auto bude stále veľmi rýchle na ceste. Nie až tak rýchle ako Atom, ale bude schopné robiť veľa vecí, ktoré Atom nikdy nedokázal.", Henry Siebert-Sauders, manažér automobilky
Šéf spoločnosti Ariel Motors, Simon Saunders, označil Nomáda ako špinavého brata legendárneho Atomu.
Nový Ariel nesporne prinesie veľa zábavy, čo potvrdzujú aj slová Henryho Sieberta-Saudersa, syna šéfa spoločnosti Simona Saundersa a manažéra automobilky. Ten na margo Nomáda povedal: "Veľa sme testovali na lesných cestách a rýchlostných skúškach rely a výsledky boli extrémne povzbudivé. Vieme, že auto je rýchle a stabilné. Je to ale stále iba auto s pohonom jednej nápravy. Tešíme sa na zistenie ako sa bude správať v skutočne terénnych podmienkach, ako blato, či jazda cez skaly, v porovnaní s tradičnými 4x4. Auto bude stále veľmi rýchle na ceste. Nie až tak rýchle ako Atom, ale bude schopné robiť veľa vecí, ktoré Atom nikdy nedokázal." Automobilka plánuje Nomád oficiálne predstaviť 9. januára na výstave Autosport show v Birminghame. Cena základného modelu by sa mala dostať pod 30 000 Libier, čo je približne 38 000 Eur. Prví zákazníci si ho, podľa plánu výrobcu, vychutnajú už v lete budúceho roka.
Zdroj: autocar