Podľa štúdie americkej spoločnosti IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) zaoberajúcej sa bezpečnosťou jazdy na diaľniciach a rýchlostných komunikáciách, sú názvy niektorých asistenčných systémov moderných áut tak zavádzajúce, že vodičov privádzajú do omylu a tí ich často preceňujú. Vyvoláva to pritom nebezpečné situácie, ktoré už neraz skončili nehodou.
Spoločnosť IIHS sa pýtala viac ako 2000 vodičov, aké funkcie podľa nich obsahujú asistenčné systémy niekoľkých výrobcov. Prezradili im pritom len marketingové mená systémov, nie automobilky, ktoré ich vo svojich autách ponúkajú. Pýtali sa na systémy Autopilot (Tesla), Traffic Jam Assist (Audi), Super Cruise (Acura), Driving Assistant Plus (BMW) a ProPilot Assist (Nissan). Podľa názvov systémov mali povedať, čo všetko systémy v autách vykonávajú. Výsledky mnohých prekvapili.
Najmätúcejší asistent má Tesla
Až 48 % opýtaných bolo presvedčených o tom, že s aktivovaným Autopilotom spoločnosti Tesla nemusia vôbec držať volant, 34 % opýtaných by pokojne s Autopilotom telefonovalo, 16 % písalo SMS a 8 % dokonca nerušene pozeralo televíziu alebo video. Alarmujúce je, že celých 6 % respondentov je presvedčených o tom, že môže s autopilotom v aute počas jazdy pokojne spať. Práve systém Autopilot Tesla vyšiel z prieskumu ako systém s najviac preceneným názvom.
Správa IIHS automobilky varuje pred neuváženým pomenovávaním svojich systémov. Mnohé názvy skrátka nedávajú predstavu o ich reálnych schopnostiach a nepriamo nútia vodičov k preceňovaniu ich možností. Ak nie sú vodiči podrobne oboznámení o ich skutočnom fungovaní, môžu byť práve ich mätúce názvy kontraproduktívne a namiesto pomoci a asistencie na ceste, môžu byť zdrojom nedorozumení a nebezpečných funkcií.