Z uvedeného počtu chystaných exemplárov vznikne 300 kupé a 199 kabrioletov. A ak sme sa v úvode nevyjadrili jasne, dvanásťvalcový Aston týmto definitívne končí. Finále sa teda netýka len vrcholného prevedenia 770 Ultimate, ale úplne všetkých verzií DBS.
Briti zavŕšia existenciu tohto modelu vskutku grandiózne. V12 s objemom 5,2 litra a uhlom rozovretia valcov 60 stupňov dostala o 7 percent zvýšený tlak turbodúchadiel, upravené nasávanie i zapaľovanie. Výsledkom je spomínaných 770 koní pri 6500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 900 Nm už od 1800 do 5000 ot./min.
S motorom je spojený osemstupňový automat od ZF s prepracovaným softvérom a samosvorný diferenciálom, pričom britskému stroju stačí táto technika na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 340 kilometrov za hodinu.
Tým ale technické úpravy pre verziu Ultimate nekončia. Kvôli zlepšeniu odozvy vo volante má stĺpik riadenia zosilnené uchytenie a vďaka zdokonalenej priečke karosérie sa konštruktérom podarilo zvýšiť pevnosť prednej časti auta o 25 percent. Spolu s upravenými zadnými partiami stúpla celková torzná tuhosť o tri percentá.
Vylepšený bol tiež adaptívny podvozok s novou kalibráciou tlmičov a modifikované nasávanie i nová predná kapota s odvetrávaním sa postarali o lepšie prúdenie vzduchu okolo chladičov. Aerodynamiku, respektíve stabilitu vozidla pri vyšších rýchlostiach zdokonalil nový spojler pod nárazníkom, pričom karosériu celkovo zdobí hromada karbónových doplnkov.
Aston Martin DBS Ultimate dostal okrem iného unikátne 21-palcové hliníkové disky inšpirované modelmi Aston Martin Valkyrie a Victor, ktoré sú obuté do pneumatík Pirelli P Zero s rozmermi 265/35 R21 vpredu a 305/30 R21 vzadu. O spomalenie sa potom postarajú sériové karbón-keramické brzdy s priemerom 410 mm a 360 mm.
Malosériová produkcia sa rozbehne v najbližších týždňoch a s dodávkami prvých kusov môžu majitelia počítať od jesene tohto roka. Cenu Astron Martin kvôli diskrétnosti neuvádza.
zdroj: Aston Martin